Dla chętnych Rodziców, którzy chcą wspólnie z dziećmi uczyć się języka angielskiego- ENGLISH CORNER
16.06.2020 r.
Zadanie 1. Wykonuj czynności pojawiające się w filmiku. Pokazuj odpowiednie części ciała.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
Zadanie 2. Obejrzyj filmik i wraz z lektorem powtarzaj części ciała.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=m-_MBjd07KM
Zadanie 3. Zagraj w grę w pamięć, szukaj par. Po kliknięciu na kartę lektor nazwie daną część ciała.
Link: https://www.mes-games.com/bodyparts.php
Zadanie 4. Klikaj na głośniczki aby wysłuchać wymowy części ciała, następnie kliknij na wybrany wyraz, a potem na miejsce pod obrazkiem. W ten sposób przyporządkujesz wyrazy do obrazków. Na koniec kliknij Finish, aby zobaczyć czy dobrze wykonałeś zadanie.
Link: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-1
09.06.2020 r.
Zadanie 1. Ponownie zaśpiewaj piosenkę The HokeyPokeyShake. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY
Sprawdź czy pamiętasz co oznaczają podane niżej części ciała (wszystkie wyrazy pochodzą z piosenki):
Hand- dłoń
Foot- stopa
Feet- stopy
Head- głowa
Zadanie 2. Obejrzyj filmik i powtarzaj wraz z lektorem nazwy mebli. Po obejrzeniu filmiku wymień jak najwięcej nazw mebli, które zapamiętałeś.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=xrg-lz_gbSk
Zadanie 3. Twoim zadaniem będzie wysłuchanie komend po angielsku i dotknięcie właściwego mebla. Komendy wydaje chętny rodzic lub starsze rodzeństwo.
Touch the bed – dotknij łóżka
Touch the chair – dotknij krzesła
Touch the table – dotknij stołu
Touch the carpet– dotknij dywanu
Touch the door-dotknij drzwi
Dodatkowe zadania dla grupy VI
Zadanie 1. Obejrzyj filmik i nazywaj wraz z lektorem pomieszczenia w domu.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8
Zadanie 2. Twoim zadaniem będzie wysłuchanie komend po angielsku i udanie się do właściwego pokoju w domu. Komendy wydaje chętny rodzic lub starsze rodzeństwo.
Go to the kitchen! -idź do kuchni
Go to the bedroom! – idź do sypialni
Go to the bathroom! – idź do łazienki
04.06.2020 r.
Zadanie 1. Zaśpiewaj piosenkę The HokeyPokeyShake. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY
Zadanie 2. Zagraj z rodzicem w grę Knee, Elbow.
Przed rozpoczęciem zabawy przygotuj maskotkę do rzucania i stań swobodnie na dywanie. Rodzic będzie rzucał do Ciebie maskotkę i zadawał pytanie dotyczące nazw mebli w jezyku angielskim (może być również inne zagadnienie), twoim zadaniem jest złapanie maskotki i udzielenie poprawnej odpowiedzi. Gdy nie uda Ci się odpowiedzieć na pytanie lub nie złapiesz maskotki klękasz na jedno kolano, gdy znów Ci się nie uda klękasz na drugie. W razie kolejnych niepoprawnych odpowiedzi klęcząc opierasz się najpierw na jednym łokciu, a później na drugim. Ostatecznie kładziesz się i w ten sposób kończysz grę. Pamiętaj, że nawet opierając się na łokciu musisz łapać pluszaka.
Gdy klęczysz np. na jednym kolanie, złapiesz maskotkę i udzielisz poprawnej odpowiedzi to wstajesz. Klęcząc na dwóch, po poprawnej odpowiedzi klękasz na jedno itp. Good luck😊
Bed – łózko
Chair – krzesło
Table – stół
Carpet – dywan
Door- drzwi
Zadanie 3. Zagraj w interaktywny teleturniej. W każdym pytaniu będzie powoli się odkrywał obrazek. Gdy będziesz wiedział co to jest, naciśnij przycisk na środku i wybierz właściwa odpowiedź. Pamiętaj aby również nazywać meble po angielsku.
Link: https://wordwall.net/play/2515/072/808
Zadanie 4. Obejrzy bajkę.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=MwmIf3L-wwk
Zadanie dla grupy VI
Dowiedz się jak się nazywają części różne pomieszczenia w domu w języku angielskim. Obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk
02.06.2020 r.
Zadanie 1. Obejrzyj filmik i naśladuj czynności.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=d8SbAkn3uvs&t=34s
Zadanie 2. Nazwij podane meble po angielsku. Jeśli nie pamiętasz angielskich nazw kliknij na link i dowiedz się jak się nazywa dany przedmiot.
Bed https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bed
Table https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table
Charir https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table
Carpet https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carpet
Door https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=door
Zadanie 3. Zagraj w grę w pamięć. Odkrywaj karty i szukaj par. Nie zapomnij o nazywaniu mebli po angielsku.
Link: https://wordwall.net/play/2521/546/152
Zadanie 4. Powiedz jaki przedmiot widzisz na obrazku. Yes, it’s a carpet. Teraz pokoloruj dywan. Możesz zmieniać jego wygląd, tyle razy ile chcesz.
Link: https://www.oncoloring.com/flying-carpet-aladdin-coloring-page_9852.html
28.05.2020 r.
Zadanie 1. Zaśpiewaj piosenkę The HokeyPokeyShake. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY
Zadanie 2. Wysłuchaj wymowy podanych mebli. Powtarzaj za lektorem.
Bed https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bed
Table https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table
Chair https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table
Carpet https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carpet
Door https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=door
Zadanie 3. Obejrzyj bajki. Powtarzaj ze Stevem nazwy mebli.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=L9_BK25AiPQ
Link: https://www.youtube.com/watch?v=iWN9h2F1VDQ
Zadanie 4. Poproś rodzica o wydawanie poleceń w języku angielskim. Twoim zadaniem będzie dotknięcie danego mebla po usłyszeniu polecenia.
Touch the bed. (dotknij łóżka)
Touch the table.
Touch the door.
Touch the carpet.
Touch the chair.
26.05.2020 r.
Zadanie 1. Przypomnij sobie piosenkę I love My Mommy.Ćwicz śpiewanie, aby później móc pięknie zaśpiewać swojej mamusi.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
Zadanie 2. Pokoloruj i wytnij serce dla swojej mamy.
Link: http://www.supercoloring.com/coloring-pages/simple-heart-1
Zadanie 3. Zaproś swoja mamę do obejrzenia Twojego występu. Zaśpiewaj piosenkę I Love My Mommy najpiękniej jak potrafisz. Podczas śpiewania trzymaj przed sobą pokolorowane i wycięteserce. Po zaśpiewaniu piosenki, wręcz serduszko mamie.
21.05.2020 r.
Zadanie 1. Wykonuj polecenia pojawiające się w filmiku.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=hzo9me2fdzg
Zadanie 2. Przypomnij sobie piosenkę I Love My Mommy.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
Zadanie 3. Przyporządkuj obrazki. Na koniec kliknij Prześlij odpowiedzi, aby zobaczyć czy dobrze zrobiłeś zadanie (ćwiczenie dla dzieci 5,6-letnich).
Link: https://wordwall.net/play/2448/323/101
Zadanie 4. Pokoloruj laurkę z kwiatami dla mamy. Jeśli potrafisz możesz się podpisać w małej ramce. Możesz również coś dorysować, aby jeszcze bardziej ozdobić laurkę.
Link: https://coloring-pages.info/happy-mothers-day-card-by-printable-coloring-pages-book-17815
19.05.2020
Zadanie 1. Posłuchaj kilka razy piosenki I Love My Mommy. Gdy będziesz gotowy spróbuj zaśpiewać piosenkę z nagraniem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
I Love My Mommy
I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here's a kiss and a hug for you
Thankyoumommy for all you do
Happy Mother's Day,
Happy Mother's Day
Happy Mother's Day, I love you.
I love my mommy,
I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here's a kiss and a hug for you
Thankyoumommy for all you do
Happy Mother's Day,
Happy Mother's Day
Happy Mother's Day, I love you.
Happy Mother's Day, I love you.
Krótkie tłumaczenie:
Kocham moją mamusię, kocham moją mamusię
Kocham moją mamusię, tak bardzo kocham.
Oto pocałunek i uścisk dla ciebie
Dziękuję mamusiu za wszystko, co robisz
Szczęśliwego Dnia Matki, Szczęśliwego Dnia Matki
Szczęśliwego dnia Matki, kocham cię.
Zadanie 2. Przypomnij sobie nazwy członków rodziny. Powtarzaj za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34
Zadanie 3. Zagraj w memorygame, czyli grę w pamięć. Odkrywaj karty i szukaj par. Nie zapomnij, żeby po odkryciu każdej karty nazwać członka rodziny po angielsku.
Link: https://wordwall.net/play/2244/920/139
Zadanie 4. Obejrzyj bajkę.
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=VvrG4JguNQk&t=91s
14.05.2020 r.
Zadanie 1. Wysłuchaj piosenki i naśladuj czynności w piosence. Pamiętaj, że ruch to zdrowie.😊
Link: https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
Zadanie 2. Obejrzyj filmik prezentujący słownictwo, powtarzaj za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34
My family(moja rodzina)
daddy – tatuś
mommy – mamusia
brother – brat
sister – siostra
baby - dzidziuś
grandma- babcia
grandpa- dziadek
Zadanie 3. Klikaj na pudełka i odkrywaj karty z nazwami członków rodziny. Po odkryciu każdej karty powiedz głośno nazwę członka rodziny po angielsku.
Link: https://wordwall.net/pl/resource/2244676
Zadanie 4. Narysuj swoją rodzinę. Pamiętaj aby ładnie pokolorować swój obrazek.
Zadanie 5. Dodatkowe zadanie polegające na wskazaniu kolejnego elementu wzoru.
Link: https://www.ixl.com/math/pre-k/what-comes-next
W tym zadaniu uzupełniamy wzór. Trzeba wstawić brakujące elementy.
Link: https://www.ixl.com/math/kindergarten/complete-a-pattern
12.05.2020 r.
Zadanie 1. Zatańcz z bohaterami piosenkiBaby Shark.Miłej zabawy.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Zadanie 2. Przypomnij sobie jak się nazywają instrumenty muzyczne w języku angielskim.
link: https://www.youtube.com/watch?v=RmJgppSwh_U
Zadanie 3. Zagraj w quiz i sprawdź czy znasz podstawowe nazwy instrumentów muzycznych.
Aby zagrać w quiz trzeba wejść na stronę:https://quizizz.com/join , następnie w polu „Wpisz kod gry” wpisać następujący kod465888
Kolejnym krokiem będzie również podanie swojego imienia.
Jeśli w danym momencie Państwo nie są zalogowani na żadnym mailu, to strona poprosi o podanie maila i hasła do niego.
W rozwiązaniu quizu konieczna będzie pomoc rodzica, którego zadaniem będzie przeczytać dziecku polecenie. Mam nadzieję, że wszystko będzie sprawnie działało. Powodzenia.
07.05.2020 r.
Zadanie 1. Zatańcz z bohaterami piosenki. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Zadanie 2. Przypomnij sobie nazwy instrumentów muzycznych. Powtarzaj za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=BIQVy67teUk
Zadanie 3. Pokoloruj instrumenty muzyczne. Po skończeniu pracy, nazwij każdy instrument po angielsku.
Linki do kolorowanek:
http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8545/musical-instruments violin
http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8564/musical-instruments piano
http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8578/musical-instruments guitar
http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8558/musical-instruments drum (grupa VI)
http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8547/musical-instruments trumpet (grupa VI)
Zadanie 4. Przygotuj rysunki przedstawiające instrumenty muzyczne oraz maskotkę. Możesz również użyć kolorowanek z poprzedniego zadania lub obrazków wyciętych z gazety. Twoim zadaniem będzie po usłyszeniu danego słówka (chętny rodzic wydaje komendy po angielsku) rzucić maskotką we właściwy obrazek i go trafić.
05.05.2020 r.
Zadanie 1. Spójrz na instrumenty muzyczne i powiedz jak się nazywają po polsku. Następnie wysłuchaj wymowy angielskich nazw i powtarzaj za lektorem.
piano https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=piano
guitar https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=guitar
violin https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=violin
flute https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=flute
trumpet (grupa VI) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=trumpet
drum (grupa VI) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=drum
Zadanie 2. Obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem nazwy instrumentów muzycznych.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=BIQVy67teUk
Zadanie 3. Powiedz po angielsku jaki instrument widzisz, następnie pokoloruj gitarę. Miłego kolorowania.
Link do kolorowanki: https://www.oncoloring.com/classical-guitar-coloring-page_9140.html
30.04.2020 r.
Revision/Powtórzenie
Zadanie 1. Jeszcze raz włącz i zatańcz do piosenki Baby Shark. Miłej zabawy.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Zadanie 2. Wysłuchaj wymowy słownictwa. Powtarzaj za lektorem. Spróbuj samodzielnie nazwać podane poniżej produkty spożywcze.
apple https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple
banana https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banana
ice cream https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice+cream
carrot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carrot
tomato https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tomato
orange https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange
potato https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=potato
chocolate https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chocolate
strawberry https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=strawberry
źródło: http://clipart-library.com/cliparts
Zadanie 3. Przypomnij sobie jak odpowiadać na pytanie Do you like...? (Czy lubisz...?) oglądając filmik. Powtarzaj głośno Yes, I do./No. I don’t.
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc
Zadanie 4. Ułóż z puzzli jabłko. Gdy skończysz powiedz głośno It’s an apple (to jest jabłko). Aby rozpocząć układanie kliknij Start solving puzzle.
Link do zabawy: https://puzzlefactory.pl/en/puzzle/play/food/201199-apple-fruit
Zadania dodatkowe dla chętnych dzieci:
Zadanie 5. Dowiedz się jak nazywają się po angielsku ubrania. Obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem.
link: https://www.youtube.com/watch?v=sQbSfZu26B8
28.04.2020 r.
Zadanie 1. Zatańcz do piosenki Head, Shoulders, Knees and Toes. Pokazuj części ciała pojawiające się w piosence.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
Zadanie 2. W języku angielskim gdy pytamy czy ktoś coś lubi mówimy Do you like ....? np. Do you like ice cream? (Czy lubisz lody?). Na takie pytanie możemy odpowiedzieć Yes, I do (tak) lub No, I don’t (nie).
Wysłuchaj piosenki i powtarzaj za lektorem. W ten sposób nauczysz się pytać o czyjeś upodobania i odpowiadać na pytania.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
Zadanie 3. Pokoloruj kolorowankę. Zaznacz w kółeczko produkty spożywcze, które lubisz. Następnie wskazując po kolei na każdy produkt powiedz czy go lubisz, używając Yes, Ido. (tak) lub No, I don’t (nie).
Link do kolorowanki: https://pl.pinterest.com/pin/336925615870333352/
*klikamy na trzy kropki, następnie na pobierz obraz
Rodzice mogą pomóc w ćwiczeniu zadając pytania i wskazując na dany produkt:
Do you like doughnuts? (Czy lubisz pączki?)
Do you like ice cream? (Czy lubisz lody?)
Do you like apples? (Czy lubisz jabłka?)
Do you like sweets? (Czy lubisz cukierki?)
Do you like cheese? (Czy lubisz ser?)
Do you like bananas? (Czy lubisz banany?)
Do you like cupcakes? (Czy lubisz babeczki?)
Do you like watermelon? (Czy lubisz arbuza?)
Dzieci z grupy VI mogą spróbować same zadawać pytania po angielsku i zapytać np. rodziców lub rodzeństwo czy lubią lody albo jabłka.
23.04.2020 r.
Zadanie 1. Jeszcze raz włącz i zatańcz do piosenki Baby Shark. Miłej zabawy.
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Zadanie 2. Przygotuj koszyk z różnymi owocami i warzywami. Zakryj oczy chustą i wylosuj jedną rzecz z koszyka. Za pomocą zmysłu zapachu i dotyku zgadnij co wylosowałeś. Nazwij tę rzecz po angielsku.
Oto propozycje co może się znaleźć w waszym koszyczku:
a potato- ziemniak
a tomato-pomidor
a banana- banan
an orange- pomarańcza
an apple- jabłko
a cucumber- ogórek
Zadanie 3. Obejrzyj bajkę ze swoimi ulubionymi bohaterami Stevem i Maggie.
link: https://www.youtube.com/watch?v=kKuYfLM0yDc
Zadania utrwalające dla chętnych dzieci:
Zadanie 4. Obejrzyj filmik i przypomnij sobie nazwy zwierząt. Powtarzaj za lektorem.
link: https://www.youtube.com/watch?v=REikcvM7
21.04.2020 r.
Zadanie 1. Obejrzyj filmik, spróbuj naśladować ruchy w piosence Baby Shark. Włącz piosenkę jeszcze raz, tańcz i baw się z bohaterami.
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Zadanie 2. Powtórz nazwy produktów spożywczych. Powtarzaj za lektorem.
link: https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08
Zadanie 3. Naucz się powiedzenia Yummy, yummy in my tummy (Pyszności dla mojego brzuszka) słuchając piosenki.
yummy-pyszny
tummy-brzuszek
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jpYvC_ahmHI
Zadanie 4. Powiedz po angielsku nazwę produktu spożywczego, który bardzo lubisz np. chocolate, ice cream, an apple, a strawberry. Następnie klepiąc się po brzuszku powiedz głośno Yummy, yummy in my tummy.
Zadania utrwalające dla chętnych dzieci:
Zadanie 5. Utrwal liczby 1-10 powtarzając za lektorem. Starsze dzieci, mogą spróbować policzyć nawet do 20.
link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=aqIa6iYfyJ4
16.04.2020 r.
Zadanie 1. Włącz piosenkę i wykonuj polecenia pojawiające się w filmiku. Zaproś do zabawy rodzeństwo i rodziców.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=t9WAGkQUUL0
Zadanie 2. Wysłuchaj wymowy słownictwa. Powtarzaj za lektorem. Spróbuj samodzielnie nazwać podane niżej produkty spożywcze.
apple https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple
banana https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banana
ice cream https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice+cream
carrot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carrot
tomato https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tomato
orange https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange
źródło: http://clipart-library.com/cliparts
Zadanie 3. Przygotuj karteczki przedstawiające produkty spożywcze oraz chustę lub szalik. Zaproś do zabawy rodzica i poproś aby zakrył jedną karteczkę chustą, gdy ty będziesz miał zamknięte oczy. Gdy otworzysz oczy powiedz czego brakuje. Staraj się nazywać produkty spożywcze po angielsku i używać następujących komend:
Close your eyes – zamknij oczy
Open your eyes- otwórz oczy
What is missing? – czego brakuje
W następnej rundzie, to ty możesz chować karteczki, a ktoś będzie zgadywał. Good luck!
14.04.2020 r.
Zadanie 1. Posłuchaj piosenki i pokazuj części ciała.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
Zadanie 2. Posłuchaj nazw produktów spożywczych i powtarzaj za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08
Zadanie 3. Zgadnij o jaki owoc chodzi. Spróbuj go nazwać po angielsku. Jeśli masz z tym problem, nie martw się, powtórz nazwę za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=mVE9pYdwX-I&t=86s
Zadanie 4. Pokoloruj wybrany owoc i nazwij go po angielsku.
Link: https://www.easypeasyandfun.com/wp-content/uploads/2015/06/Fruit-Coloring-Pages.pdf
09.04.2020 r.
Easter
Zadanie 1. Wytnij z kolorowego papieru pisanki, możesz je ozdobić. Zamiast papierowych pisanek możesz również użyć czekoladowych jajeczek. Poproś rodziców o schowanie pisanek w domu i ... rozpocznij egg hunt, czyli szukanie wielkanocnych jajek. Za każdym razem jak znajdziesz pisankę powiedz Easter egg!
Zadanie 2. Pokoloruj wielkanocny obrazek i ozdób pisankę. Kolorowanka jest dostępna w linku i załączniku.
http://clipart-library.com/free-printable-easter-egg-coloring-pages.html
Zadanie 3. Przeczytaj artykuł o tradycjach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Opowiedz o polskich tradycjach związanych z Wielkanocą.
Tradycje wielkanocne w Wielkiej Brytanii.
Easter egg hunt- polowanie na jajka, polega na tym, że dzieci szukają czekoladowych jajek w ogrodzie, schowanych tam wcześniej wśród traw, krzewów, a nawet drzew przez rodziców. Wygrywa to dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej. Poszukiwanie jajek odbywa się w poranek niedzieli Wielkanocnej.
Easter bunny- czyli zajączek wielkanocny to symbol świąt na Wyspach Brytyjskich. Dzieci wierzą, że to właśnie on chowa czekoladowe jajeczka w ogrodzie.
Hot Cross Buns- to angielskie bułeczki drożdżowe nadziewane rodzynkami. Tradycyjnie spożywa się je w Wielki Piątek na śniadanie. Zdobiący je krzyż ma przypominać o ofierze Chrystusa.
Rolling eggs –to po prostu toczenie jaj. Zabawa polega na turlaniu lub kulaniu surowych jajek ze szczytu małej górki. Zabawę wygrywa ten, którego jajko sturla się z górki najszybciej bez potłuczenia skorupki, albo ten, którego jajko rozbije się jako ostatnie.
07.04.2020 r.
Zadanie 1. Obejrzyj filmiki prezentujące słownictwo, powtarzaj za lektorem.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo
Link: https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
Zadanie 2. Po obejrzeniu filmików spróbuj nazwać obrazki znajdujące się poniżej. Jeśli nie pamiętasz słówek, kliknij w link aby usłyszeć wymowę.
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chick
Źródło obrazków: https://www.shutterstock.com/pl/search/easter ,https://pl.pinterest.com/pin/471400285984136530/,https://illustoon.com/?id=3092
Zadanie 3. Obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i poszukiwaniu wielkanocnych jajek.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio&t=32s
02.04.2020 r.
Zadanie 1. Nie zapominaj, że ruch to zdrowie i zatańcz do piosenki We All Fall Down. Zaproś do zabawy rodzeństwo i rodziców.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk
Zadanie 2. Posłuchaj wymowy nazw zjawisk pogodowych. Powtarzaj za lektorem. Powodzenia:)
sunny https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sunny
cloudy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cloudy
rainy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rainy
snowy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowy
hot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hot
cold https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cold
Zadanie 3. Utrwal poznane słownictwo grając w interaktywną grę w pamięć. Naciskając na każdą kartę usłyszysz angielską nazwę, szukaj par.
Nie ma problemu jeśli nie umiesz jeszcze czytać, lektor przeczyta Ci każdy wyraz. Starsze dzieci będą miały okazję zaobserwowania, że w języku angielskim inaczej piszemy i wymawiamy wyrazy.
Link do gry: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/
*Aby móc zagrać w grę trzeba mieć włączoną wtyczkę Flash Player. W niektórych przypadkach może być konieczne zainstalowanie wtyczki.
31.03.2020 r.
Zadanie 1. Obejrzyj filmik i przypomnij sobie nazwy pogody. Ponownie obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem.
Link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw
Zadanie 2. Obejrzyj bajkę o pogodzie.
Link do bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=zOzq2QYVJ_0
Zadanie 3. Narysuj na kartce papieru pogodę za oknem. Ładnie pokoloruj swój obrazek i powiedz głośno jaką pogodę narysowałeś. Jeśli potrafisz powiedz to samo po angielsku :)
26.03.2020 r.
Zadanie 1. Nazwij zjawiska pogodowe przedstawione na poniższych obrazkach.
24.03.2020 r.
Czas spędzony w domu można pożytecznie spędzić na zabawie z językiem angielskim. Oto zadania, które pomogą Waszym pociechom przećwiczyć słownictwo związane z pogodą:
Zadanie 1. Posłuchaj piosenki Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!
W piosence pojawią sięnastępujące typy pogody:
sunny (słonecznie),
cloudy (pochmurnie),
rainy (deszczowo),
snowy (śnieżnie, pada śnieg).
Zadanie 2. Spróbuj zaśpiewać piosenkę z Mattem. Nie siedź na kanapie, naśladuj ruchypojawiające się w filmiku.
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY
źródło: www.dreamenglish.com