Język angielski

Dla chętnych Rodziców, którzy chcą wspólnie z dziećmi uczyć się języka angielskiego- ENGLISH CORNER

 

16.06.2020 r.

Zadanie 1. Wykonuj czynności pojawiające się w filmiku. Pokazuj odpowiednie części ciała.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

Zadanie 2. Obejrzyj filmik i wraz z lektorem powtarzaj części ciała.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=m-_MBjd07KM

 

 

Zadanie 3. Zagraj w grę w pamięć, szukaj par. Po kliknięciu na kartę lektor nazwie daną część ciała.

Link: https://www.mes-games.com/bodyparts.php

 

Zadanie 4. Klikaj na głośniczki aby wysłuchać wymowy części ciała, następnie kliknij na wybrany wyraz, a potem na miejsce pod obrazkiem. W ten sposób przyporządkujesz wyrazy do obrazków. Na koniec kliknij Finish, aby zobaczyć czy dobrze wykonałeś zadanie.

Link: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/parts-the-body-1

 

09.06.2020 r.

Zadanie 1. Ponownie zaśpiewaj piosenkę The HokeyPokeyShake. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY

Sprawdź czy pamiętasz co oznaczają podane niżej części ciała (wszystkie wyrazy pochodzą z piosenki):

Hand- dłoń

Foot- stopa

Feet- stopy

Head- głowa

 

Zadanie 2. Obejrzyj filmik i powtarzaj wraz z lektorem nazwy mebli. Po obejrzeniu filmiku wymień jak najwięcej nazw mebli, które zapamiętałeś.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=xrg-lz_gbSk

 

Zadanie 3. Twoim zadaniem będzie wysłuchanie komend po angielsku i dotknięcie właściwego mebla. Komendy wydaje chętny rodzic lub starsze rodzeństwo.

Touch the bed – dotknij łóżka

Touch the chair – dotknij krzesła

Touch the table – dotknij stołu

Touch the carpet– dotknij dywanu

Touch the door-dotknij drzwi

 

 

Dodatkowe zadania dla grupy VI

Zadanie 1. Obejrzyj filmik i nazywaj wraz z lektorem pomieszczenia w domu.

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

 

Zadanie 2.  Twoim zadaniem będzie wysłuchanie komend po angielsku i udanie się do właściwego pokoju w domu. Komendy wydaje chętny rodzic lub starsze rodzeństwo.

 

Go to the kitchen! -idź do kuchni

Go to the bedroom! – idź do sypialni

Go to the bathroom! – idź do łazienki

 

04.06.2020 r.

Zadanie 1.  Zaśpiewaj piosenkę The HokeyPokeyShake. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY

 

Zadanie 2. Zagraj z rodzicem w grę Knee, Elbow.

Przed rozpoczęciem zabawy przygotuj maskotkę do rzucania i stań swobodnie na dywanie. Rodzic będzie rzucał do Ciebie maskotkę i zadawał pytanie dotyczące nazw mebli w jezyku angielskim (może być również inne zagadnienie), twoim zadaniem jest złapanie maskotki i udzielenie poprawnej odpowiedzi. Gdy nie uda Ci się odpowiedzieć na pytanie lub nie złapiesz maskotki klękasz na jedno kolano, gdy znów Ci się nie uda klękasz na drugie. W razie kolejnych niepoprawnych odpowiedzi klęcząc opierasz się najpierw na jednym łokciu, a później na drugim. Ostatecznie kładziesz się i w ten sposób kończysz grę. Pamiętaj, że nawet opierając się na łokciu musisz łapać pluszaka.

Gdy klęczysz np. na jednym kolanie,  złapiesz maskotkę i udzielisz poprawnej odpowiedzi to wstajesz. Klęcząc na dwóch, po poprawnej odpowiedzi klękasz na jedno itp. Good luck😊

Bed – łózko

Chair – krzesło

Table – stół

Carpet – dywan

Door- drzwi

 

Zadanie 3. Zagraj w interaktywny teleturniej. W każdym pytaniu będzie powoli się odkrywał obrazek. Gdy będziesz wiedział co to jest, naciśnij przycisk na środku i wybierz właściwa odpowiedź. Pamiętaj aby również nazywać meble  po angielsku.

 

 

 

Link: https://wordwall.net/play/2515/072/808

 

 

Zadanie 4. Obejrzy bajkę.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=MwmIf3L-wwk

 

Zadanie dla grupy VI

Dowiedz się jak się nazywają części różne pomieszczenia w domu  w języku angielskim. Obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk

 

02.06.2020 r.

Zadanie 1. Obejrzyj filmik i naśladuj czynności.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=d8SbAkn3uvs&t=34s

 

Zadanie 2. Nazwij podane meble po angielsku. Jeśli nie pamiętasz angielskich nazw kliknij na link i dowiedz się jak się nazywa dany przedmiot.

  Bed  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bed

 

 Table  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table

 

 Charir  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table

 

 Carpet https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carpet

 

 Door https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=door

 

Zadanie 3. Zagraj w grę w pamięć. Odkrywaj karty i szukaj par. Nie zapomnij o nazywaniu mebli po angielsku.

 Link: https://wordwall.net/play/2521/546/152

 

Zadanie 4. Powiedz jaki przedmiot widzisz na obrazku. Yes, it’s a carpet. Teraz pokoloruj dywan. Możesz zmieniać jego wygląd, tyle razy ile chcesz.

Link: https://www.oncoloring.com/flying-carpet-aladdin-coloring-page_9852.html

 

28.05.2020 r.

Zadanie 1. Zaśpiewaj piosenkę The HokeyPokeyShake. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY

 

Zadanie 2. Wysłuchaj wymowy podanych mebli. Powtarzaj za lektorem.

  Bed https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bed

 

 Table https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table

 

 Chair https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table

 

 Carpet https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carpet

 

 Door https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=door

 

Zadanie 3. Obejrzyj bajki. Powtarzaj ze Stevem nazwy mebli.

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=L9_BK25AiPQ

Link: https://www.youtube.com/watch?v=iWN9h2F1VDQ

 

Zadanie 4. Poproś rodzica o wydawanie poleceń w języku angielskim. Twoim zadaniem będzie dotknięcie danego mebla po usłyszeniu polecenia.

Touch  the bed. (dotknij łóżka)

Touch the table. 

Touch the door.

Touch the carpet.

Touch the chair.

 

26.05.2020 r.

 

Zadanie 1. Przypomnij sobie piosenkę I love My Mommy.Ćwicz śpiewanie, aby później móc pięknie zaśpiewać swojej mamusi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

Zadanie 2. Pokoloruj i wytnij serce dla swojej mamy.

Link: http://www.supercoloring.com/coloring-pages/simple-heart-1

 

Zadanie 3. Zaproś swoja mamę do obejrzenia Twojego występu. Zaśpiewaj piosenkę I Love My Mommy najpiękniej jak potrafisz. Podczas śpiewania trzymaj przed sobą pokolorowane i wycięteserce. Po zaśpiewaniu piosenki, wręcz serduszko mamie.

 

21.05.2020 r.

Zadanie 1. Wykonuj polecenia pojawiające się w filmiku.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=hzo9me2fdzg

 

Zadanie 2. Przypomnij sobie piosenkę I Love My Mommy.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

Zadanie 3. Przyporządkuj obrazki. Na koniec kliknij Prześlij odpowiedzi, aby zobaczyć czy dobrze zrobiłeś zadanie (ćwiczenie dla dzieci 5,6-letnich).

Link: https://wordwall.net/play/2448/323/101

Zadanie 4. Pokoloruj laurkę z kwiatami dla mamy. Jeśli potrafisz możesz się podpisać  w małej ramce. Możesz również coś dorysować, aby jeszcze bardziej ozdobić laurkę.

 

Link: https://coloring-pages.info/happy-mothers-day-card-by-printable-coloring-pages-book-17815

 

19.05.2020

Zadanie 1. Posłuchaj kilka razy piosenki  I Love My Mommy. Gdy będziesz gotowy spróbuj zaśpiewać piosenkę  z nagraniem

Link: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

I Love My Mommy

I love my mommy, I love my mommy

I love my mommy, yes I do.

Here's a kiss and a hug for you

Thankyoumommy for all you do

Happy Mother's Day,

Happy Mother's Day

Happy Mother's Day, I love you.

 

I love my mommy,

I love my mommy

I love my mommy, yes I do.

Here's a kiss and a hug for you

Thankyoumommy for all you do

Happy Mother's Day,

Happy Mother's Day

Happy Mother's Day, I love you.

 

Happy Mother's Day, I love you.

 

Krótkie tłumaczenie:

 

Kocham moją mamusię, kocham moją mamusię

Kocham moją mamusię, tak bardzo kocham.

Oto pocałunek i uścisk dla ciebie

Dziękuję mamusiu za wszystko, co robisz

Szczęśliwego Dnia Matki, Szczęśliwego Dnia Matki

Szczęśliwego dnia Matki, kocham cię.

 

Zadanie 2. Przypomnij sobie nazwy członków rodziny. Powtarzaj za lektorem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34

 

Zadanie 3. Zagraj w memorygame, czyli grę w pamięć. Odkrywaj karty i szukaj par. Nie zapomnij, żeby po odkryciu każdej karty nazwać członka rodziny po angielsku.

 

 

Link: https://wordwall.net/play/2244/920/139

 

Zadanie 4. Obejrzyj bajkę.

 

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=VvrG4JguNQk&t=91s

 

 

14.05.2020 r.

Zadanie 1. Wysłuchaj piosenki i naśladuj czynności w piosence. Pamiętaj, że ruch to zdrowie.😊

Link: https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

 

Zadanie 2. Obejrzyj filmik prezentujący słownictwo, powtarzaj za lektorem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34

 

My family(moja rodzina)

daddy – tatuś

mommy – mamusia

brother – brat

sister – siostra

baby - dzidziuś

grandma- babcia

grandpa- dziadek

 

Zadanie 3. Klikaj na pudełka i odkrywaj karty z nazwami członków rodziny. Po odkryciu każdej karty powiedz głośno nazwę członka rodziny po angielsku.

Link: https://wordwall.net/pl/resource/2244676

 

Zadanie 4. Narysuj swoją rodzinę. Pamiętaj aby ładnie pokolorować swój obrazek.

 

Zadanie 5. Dodatkowe zadanie polegające na wskazaniu kolejnego elementu wzoru.

 

Link: https://www.ixl.com/math/pre-k/what-comes-next

 

W tym zadaniu uzupełniamy wzór. Trzeba wstawić brakujące elementy.

 

 

Link: https://www.ixl.com/math/kindergarten/complete-a-pattern

 

12.05.2020 r.

Zadanie 1. Zatańcz z bohaterami piosenkiBaby Shark.Miłej zabawy.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is

 

Zadanie 2. Przypomnij sobie jak się nazywają instrumenty muzyczne w języku angielskim.

link: https://www.youtube.com/watch?v=RmJgppSwh_U

 

Zadanie 3. Zagraj w quiz i sprawdź czy znasz podstawowe nazwy instrumentów muzycznych.

 

 

Aby zagrać w quiz trzeba wejść na stronę:https://quizizz.com/join , następnie w polu „Wpisz kod gry” wpisać następujący kod465888

Kolejnym krokiem będzie również podanie swojego imienia.

Jeśli w danym momencie Państwo nie są zalogowani na żadnym mailu, to strona poprosi o podanie maila i hasła do niego.

W rozwiązaniu quizu konieczna będzie pomoc rodzica, którego zadaniem będzie przeczytać dziecku polecenie. Mam nadzieję, że wszystko będzie sprawnie działało. Powodzenia.

 

07.05.2020 r.

Zadanie 1. Zatańcz z bohaterami piosenki. Naśladuj czynności pojawiające się w filmiku.

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

 

Zadanie 2. Przypomnij sobie nazwy instrumentów muzycznych. Powtarzaj za lektorem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=BIQVy67teUk

 

Zadanie 3. Pokoloruj instrumenty muzyczne. Po skończeniu pracy, nazwij każdy instrument po angielsku.

Linki do kolorowanek: 

http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8545/musical-instruments violin

http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8564/musical-instruments piano

http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8578/musical-instruments guitar

http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8558/musical-instruments drum (grupa VI)

http://www.kids-n-fun.com/coloringpage/musical-instruments/8547/musical-instruments trumpet (grupa VI)

 

Zadanie 4. Przygotuj rysunki przedstawiające instrumenty muzyczne oraz maskotkę. Możesz również użyć kolorowanek z poprzedniego zadania lub obrazków wyciętych z gazety. Twoim zadaniem będzie po usłyszeniu danego słówka (chętny rodzic wydaje komendy po angielsku) rzucić maskotką we właściwy obrazek i go trafić.

 

 

05.05.2020 r.

Zadanie 1. Spójrz na instrumenty muzyczne i powiedz jak się nazywają po polsku. Następnie wysłuchaj wymowy angielskich nazw i powtarzaj za lektorem.

 piano https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=piano

 

 guitar https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=guitar

 

 violin https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=violin

 

 flute https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=flute

 

 trumpet (grupa VI) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=trumpet

 

 drum (grupa VI) https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=drum

 

Zadanie 2. Obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem nazwy instrumentów muzycznych.

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=BIQVy67teUk

 

Zadanie 3. Powiedz po angielsku jaki instrument widzisz, następnie pokoloruj gitarę. Miłego kolorowania.

 

Link do kolorowanki: https://www.oncoloring.com/classical-guitar-coloring-page_9140.html

 

30.04.2020 r.

Revision/Powtórzenie

 

Zadanie 1. Jeszcze raz włącz i zatańcz do piosenki Baby Shark. Miłej zabawy.

 

Link do piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is

 

Zadanie 2.  Wysłuchaj wymowy słownictwa. Powtarzaj za lektorem. Spróbuj samodzielnie nazwać podane poniżej produkty spożywcze.

 apple https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple

 

 banana https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banana

 

 ice cream https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice+cream

 

 carrot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carrot

 

 tomato https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tomato

 

 orange https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange

 

 potato https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=potato

 

 chocolate https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chocolate

 

 strawberry https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=strawberry

 

źródło: http://clipart-library.com/cliparts

 

Zadanie 3. Przypomnij sobie jak odpowiadać na pytanie Do you like...? (Czy lubisz...?) oglądając filmik. Powtarzaj głośno Yes, I do./No. I don’t.

 

 

 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc

 

Zadanie 4. Ułóż z puzzli jabłko. Gdy skończysz powiedz głośno It’s an apple (to jest jabłko). Aby rozpocząć układanie kliknij Start solving puzzle.

 

Link do zabawy: https://puzzlefactory.pl/en/puzzle/play/food/201199-apple-fruit

 

Zadania dodatkowe dla chętnych dzieci:

Zadanie 5. Dowiedz się jak nazywają się po angielsku ubrania. Obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem.

 

link: https://www.youtube.com/watch?v=sQbSfZu26B8

 

28.04.2020 r.

Zadanie 1. Zatańcz do piosenki Head, Shoulders, Knees and Toes. Pokazuj części ciała pojawiające się w piosence.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

Zadanie 2. W języku angielskim gdy pytamy czy ktoś coś lubi mówimy Do you like ....? np. Do you like ice cream? (Czy lubisz lody?). Na takie pytanie możemy odpowiedzieć Yes, I do (tak) lub No, I don’t (nie).

Wysłuchaj piosenki i powtarzaj za lektorem. W ten sposób nauczysz się pytać o czyjeś upodobania i odpowiadać na pytania. 

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

 

Zadanie  3. Pokoloruj kolorowankę. Zaznacz w kółeczko produkty spożywcze, które lubisz. Następnie wskazując po kolei na każdy produkt powiedz czy go lubisz, używając Yes, Ido. (tak) lub No, I don’t (nie).

 

Link do kolorowanki: https://pl.pinterest.com/pin/336925615870333352/

*klikamy na trzy kropki, następnie na pobierz obraz

 

Rodzice mogą pomóc w ćwiczeniu zadając pytania i wskazując na dany produkt:

Do you like doughnuts? (Czy lubisz pączki?)

Do you like ice cream? (Czy lubisz lody?)

Do you like apples? (Czy lubisz jabłka?)

Do you like  sweets? (Czy lubisz cukierki?)

Do you like cheese? (Czy lubisz ser?)

Do you like bananas? (Czy lubisz banany?)

Do you like cupcakes? (Czy lubisz babeczki?)

Do you like watermelon? (Czy lubisz arbuza?)

Dzieci z grupy VI mogą spróbować same zadawać pytania po angielsku i zapytać np. rodziców lub rodzeństwo czy lubią lody albo jabłka.

 

23.04.2020 r.

Zadanie 1. Jeszcze raz włącz i zatańcz do piosenki Baby Shark. Miłej zabawy.

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is

Zadanie 2. Przygotuj koszyk z różnymi owocami i warzywami. Zakryj oczy chustą i wylosuj jedną rzecz z koszyka. Za pomocą zmysłu zapachu i dotyku zgadnij co wylosowałeś. Nazwij tę rzecz po angielsku.

 

Oto propozycje co może się znaleźć w waszym koszyczku:

 a potato- ziemniak

a tomato-pomidor

a banana- banan

an orange- pomarańcza

an apple- jabłko

a cucumber- ogórek

 

Zadanie 3. Obejrzyj bajkę ze swoimi ulubionymi bohaterami Stevem i Maggie.

 

link: https://www.youtube.com/watch?v=kKuYfLM0yDc

Zadania utrwalające dla chętnych dzieci:

Zadanie 4. Obejrzyj filmik i przypomnij sobie nazwy zwierząt. Powtarzaj za lektorem.

link: https://www.youtube.com/watch?v=REikcvM7

 

21.04.2020 r.

Zadanie 1. Obejrzyj filmik, spróbuj naśladować ruchy w piosence Baby Shark. Włącz piosenkę jeszcze raz, tańcz i baw się  z bohaterami.

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is

 

Zadanie 2. Powtórz nazwy produktów spożywczych. Powtarzaj za lektorem.

link: https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08

 

Zadanie 3.  Naucz się powiedzenia Yummy, yummy in my tummy (Pyszności dla mojego brzuszka) słuchając piosenki.

 

yummy-pyszny

tummy-brzuszek

 

 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jpYvC_ahmHI

Zadanie 4. Powiedz po angielsku nazwę produktu spożywczego, który bardzo lubisz np. chocolate, ice cream, an apple, a strawberry. Następnie klepiąc się po brzuszku powiedz głośno Yummy, yummy in my tummy.

 

Zadania utrwalające dla chętnych dzieci:

Zadanie 5. Utrwal liczby 1-10 powtarzając za lektorem. Starsze dzieci, mogą spróbować policzyć nawet do 20.

 

link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=aqIa6iYfyJ4

 

 

16.04.2020 r.

Zadanie 1. Włącz piosenkę i  wykonuj polecenia pojawiające się w filmiku. Zaproś do zabawy rodzeństwo i rodziców.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=t9WAGkQUUL0

 

Zadanie 2.  Wysłuchaj wymowy słownictwa. Powtarzaj za lektorem. Spróbuj samodzielnie nazwać podane niżej produkty spożywcze.

 apple  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple

 

 banana https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banana

 

 ice cream https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice+cream

 

 carrot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carrot

 

 tomato https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tomato

 

 orange https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange

 

źródło: http://clipart-library.com/cliparts

 

Zadanie 3. Przygotuj karteczki przedstawiające produkty spożywcze oraz chustę lub szalik. Zaproś do zabawy rodzica i poproś aby zakrył jedną karteczkę chustą, gdy ty będziesz miał zamknięte oczy. Gdy otworzysz oczy powiedz czego brakuje. Staraj się nazywać produkty spożywcze po angielsku i używać następujących komend:

 

Close your eyes – zamknij oczy

Open your eyes- otwórz oczy

What is missing? – czego brakuje

 

W następnej rundzie, to ty możesz chować karteczki, a ktoś będzie zgadywał. Good luck! 

 

14.04.2020 r.

Zadanie 1.  Posłuchaj piosenki i pokazuj części ciała.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

Zadanie 2. Posłuchaj nazw produktów spożywczych i powtarzaj za lektorem.

 

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08

 

Zadanie 3. Zgadnij o jaki owoc chodzi. Spróbuj go nazwać po angielsku. Jeśli masz z tym problem, nie martw się, powtórz nazwę za lektorem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=mVE9pYdwX-I&t=86s

 

Zadanie 4.  Pokoloruj wybrany owoc i nazwij go po angielsku.

 

 

Link: https://www.easypeasyandfun.com/wp-content/uploads/2015/06/Fruit-Coloring-Pages.pdf

 

09.04.2020 r.

Easter

Zadanie 1. Wytnij z kolorowego papieru pisanki, możesz je ozdobić.  Zamiast papierowych pisanek możesz  również użyć czekoladowych jajeczek. Poproś rodziców o schowanie pisanek w domu i ... rozpocznij egg hunt, czyli szukanie wielkanocnych jajek.  Za każdym razem jak znajdziesz pisankę powiedz Easter egg!

Zadanie 2.  Pokoloruj wielkanocny obrazek i ozdób pisankę. Kolorowanka jest dostępna w linku i załączniku.

http://clipart-library.com/free-printable-easter-egg-coloring-pages.html

Zadanie 3.  Przeczytaj artykuł o tradycjach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Opowiedz o polskich tradycjach związanych z Wielkanocą.

Tradycje wielkanocne w Wielkiej Brytanii.

  

Easter egg hunt-  polowanie na jajka, polega na tym, że dzieci szukają czekoladowych jajek w ogrodzie, schowanych tam wcześniej wśród traw, krzewów, a nawet drzew przez rodziców. Wygrywa to dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej. Poszukiwanie jajek odbywa się w poranek niedzieli Wielkanocnej.

 

Easter bunny- czyli zajączek wielkanocny to symbol świąt na Wyspach Brytyjskich. Dzieci wierzą, że to właśnie on chowa czekoladowe jajeczka w ogrodzie.

 

Hot Cross Buns-  to angielskie bułeczki drożdżowe nadziewane rodzynkami. Tradycyjnie spożywa się je w Wielki Piątek na śniadanie. Zdobiący je krzyż ma przypominać o ofierze Chrystusa. 

 

Rolling eggs –to po prostu toczenie jaj. Zabawa polega na turlaniu lub kulaniu surowych jajek ze szczytu małej górki. Zabawę wygrywa ten, którego jajko sturla się z górki najszybciej bez potłuczenia skorupki, albo ten, którego jajko rozbije się jako ostatnie.

 

źródło: https://globalnews.ca/news/3371740/put-a-twist-on-the-easter-egg-hunt-with-these-chocolate-free-ideas/ https://gallery.yopriceville.com/Free-Clipart-Pictures/Easter-Pictures-PNG/Cute_Easter_Bunny_Transparent_Image#.XopBZYgzZPY,https://www.goodhousekeeping.com/uk/easter/easter-recipes/a535353/hot-cross-buns/ http://www.clker.com/clipart-801423.html

 

07.04.2020 r.

Zadanie 1. Obejrzyj filmiki prezentujące słownictwo, powtarzaj za lektorem. 

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo

 

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

 

Zadanie 2. Po obejrzeniu filmików spróbuj nazwać obrazki znajdujące się poniżej. Jeśli nie pamiętasz słówek, kliknij w link aby usłyszeć wymowę.

               https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+bunny

 

 

 https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=easter+egg

 

                   https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chick

 

Źródło obrazków:  https://www.shutterstock.com/pl/search/easter ,https://pl.pinterest.com/pin/471400285984136530/,https://illustoon.com/?id=3092

 

Zadanie 3. Obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i poszukiwaniu wielkanocnych jajek. 

 

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio&t=32s

 

02.04.2020 r.

Zadanie 1. Nie zapominaj, że ruch to zdrowie i zatańcz do piosenki We All Fall Down. Zaproś do zabawy rodzeństwo i rodziców.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk

 

Zadanie 2. Posłuchaj wymowy nazw zjawisk pogodowych. Powtarzaj za lektorem. Powodzenia:)

 

   sunny   https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sunny

 

 cloudy  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cloudy

 

 rainy  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rainy

 

 snowy  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowy

 

 hot  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hot

 

 cold  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cold

 

Zadanie 3. Utrwal poznane słownictwo grając w interaktywną grę w pamięć. Naciskając na każdą kartę usłyszysz angielską nazwę, szukaj par.

Nie ma problemu jeśli nie umiesz jeszcze czytać, lektor przeczyta Ci każdy wyraz. Starsze dzieci będą miały okazję zaobserwowania, że w języku angielskim inaczej piszemy i wymawiamy wyrazy.

 

Link do gryhttps://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/

 

*Aby móc zagrać w grę trzeba mieć włączoną  wtyczkę Flash Player. W niektórych przypadkach może być konieczne zainstalowanie wtyczki.

 

 

31.03.2020 r.

Zadanie 1. Obejrzyj filmik i przypomnij sobie nazwy pogody. Ponownie obejrzyj filmik i powtarzaj za lektorem.

 

Link do filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw

Zadanie 2. Obejrzyj bajkę o pogodzie.

 

Link do bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=zOzq2QYVJ_0

 

Zadanie 3. Narysuj na kartce papieru pogodę za oknem. Ładnie pokoloruj swój obrazek i powiedz głośno jaką pogodę narysowałeś. Jeśli potrafisz powiedz to samo po angielsku :)

 

26.03.2020 r.

Zadanie 1. Nazwij zjawiska pogodowe przedstawione na poniższych obrazkach.

24.03.2020 r.

Czas spędzony w domu można pożytecznie spędzić na zabawie z językiem angielskim. Oto zadania, które pomogą Waszym pociechom przećwiczyć słownictwo związane z pogodą:

 

Zadanie 1. Posłuchaj piosenki Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!

W piosence pojawią sięnastępujące typy pogody:

 

sunny (słonecznie),

cloudy (pochmurnie),

rainy (deszczowo),

snowy (śnieżnie, pada śnieg).

 

Zadanie 2. Spróbuj zaśpiewać piosenkę z Mattem. Nie siedź na kanapie, naśladuj ruchypojawiające się w filmiku.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY

 

źródło: www.dreamenglish.com