Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna

Dla chętnych Rodziców, którzy szukają pomysłów na ćwiczenia ze swoimi dziećmi- kącik gimnastyczny. Zapraszamy do wspólnej zabawy.

 

Dzisiaj proponuję ćwiczenia:

Ćwiczenia rozciągające mięśnie trójgłowe łydki

    Siad prosty szarfa zahaczona o stopy.

Dziecko trzyma szarfę uniemożliwiając stopom wykonanie ruchu zgięcia podeszwowego, wytrzymuje w tej pozycji 10 s. następnie ciągnie szarfę do siebie zwiększając zakres zgięcia grzbietowego stopy wytrzymuje 10s.

 

Stanie na dolnym szczebelku drabinki, na placu  

Wspinamy się na palcach unosząc pięty w górę i wytrzymujemy w tej pozycji 10 s. następnie dziecko opuszcza pięty jak najniżej w dół. Tułów i miednica dziecka przybliżone są do drabinki, wytrzymuje w tej pozycji 10 s.

 

Ćwiczenia rozciągające rozcięgno podeszwowe

Chodzenie bokiem po kiju, palce stóp uniesione w górę.

 

Pozycja zasadnicza, stojąca

Wciskając stopę w podłoże, rolujemy stopy. 

 

*Opracowanie w oparciu o strony internetowe.

 

Witam serdecznie po świętach i na rozgrzewkę wszystkich chętnych zapraszam:

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

Teraz ćwiczenia będące profilaktycznymi działaniami wyrabiającymi nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała. Istotne jest to, aby w każdej sytuacji życia zwracać uwagę na postawę swojego dziecka.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Na koniec najprzyjemniejsze dla dzieci masażyki.

Nie wymagają także posiadania pomocy, zabawek, specjalnych pomieszczeń – wystarczy wyobraźnia oraz znajomość prostych dziecięcych wierszyków.

 

Proponuję:

Link: https://www.youtube.com/watch?v=dwjGJ86DLBs

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IjYAHJoYdHc

 

Łączę pozdrowienia M.B-K

 

 

Witam serdecznie i w czwartek z rana wszystkich chętnych zapraszam do rozgrzewki:

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

 

Teraz ćwiczenia, które pomogą wzmocnić pracę mięśni przykręgosłupowych odpowiedzialnych m.in. za umiejętności szkolne, prawidłową postawę ciała oraz właściwa pracę mięsni stóp.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=87H2cC-Ul7s

 

Na koniec najprzyjemniejsze dla dzieci masażyki.

 

Posiadają dużą wartość dla rozwoju każdego dziecka, wpływają na poznanie własnego ciała, własnej odrębności. Pomagają nawiązać pozytywne relacje z drugą osobą. Zaletą jest naturalność i prostota.

 

Proponuję:

Link: https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4

Link: https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q

 

Łączę pozdrowienia M.B-K

 

Zapraszamy  do lektury artykułu.

 

Zagraj w grę sportową.

 

Wykonaj poranne ćwiczenia pokazane na obrazkach od poniedziałku do piątku.

 

Ćwiczenia ogólnorozwojowe z pluszakami.

 

 Zabawa ruchowa pajęczyna.

 

Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia.

 

Wykonaj ćwiczenia na filmiku aby utrzymać prostą postawę.

 

Wzmacnianie mięśni odpowiedzialnych za prawidłowe ustawienie łopatek. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie stopy i zginaczy palców. 

Chód swobodny po pokoju we wspięciu na palcach na sygnał zmiana na chód na piętach i chód ,,gąsiennicowy” (bez odrywania stóp od podłoża, a poprzez podkurczanie palców posuwanie się do przodu).
 
• w siadzie, kolana rozwarte, toczenie między stopami piłeczki (palce stóp podkurczone)
• klęk podparty „węszący piesek’’- dłonie skierowane palcami do siebie, ramiona ugięte w stawach łokciowych, nos nad podłożem-posuwanie się do przodu krokiem naprzemianstronnym.
• Zabawa „Dmuchanie zabawek”. Wdech nosem z równoczesnym unoszeniem rąk bokiem w górę (zabawka napełnia się powietrzem). Utrzymanie pozycji i „spuszczenie powietrza”- mocny wydech ustami, opuszczenie rąk bokiem do pozycji wyjściowej.
 
1. Krążenie RR wyprostowanymi w tył – koła małe, koła duże.
2. Odmachy RR w tył – na przemian jedna ręka w górze, druga w dole.
3. Stanie w pozycji skorygowanej, RR w górze. Ruch – skłony z pogłębianiem
4. Klęk podparty z dłońmi skierowanymi palcami do środka. Ruch – dotknięcie lekko brodą do podłogi i powrót . 5. Leżenie tyłem ,kończyny dolne zgięte w stawach biodrowych i kolanowych, stopy na podłodze, na zawołanie „pozdrów czoło kolanami”- uniesienie głowy i przyciągnięcie kolan do czoła
6. Zabawa „Gra na pianinie, gra na bębenku”. Dzieci siedzą z nogami ugiętymi. Ręce oparte dłońmi o podłogę za sobą, tułów wyprostowany. Na hasło Gramy na pianinie dzieci unoszą nogi nad podłogę i rytmicznie, lekko dotykają palcami stóp o podłogę. Na hasło Gramy na bębenku lekko uderzają piętami o podłogę.
7. Zabawa „Samolot – rakieta – odrzutowiec”. Dzieci leżą na podłodze na brzuchu z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Na hasła: Samolot - unoszą wyprostowane ręce w bok, Rakieta – podnoszą ręce w przód, Odrzutowiec - podnoszą ręce skośnie w dół.
8. Leżenie przodem na kocyku lub deskorolce i odpychanie się rękami w przód. Symetryczna praca rąk.
9. Postawa wyprężona, skorygowana, palce stóp obciągnięte, głowa uniesiona w górę. Marsz dookoła pokoju. Głębokie wdechy i wydechy.

 

Ćwiczenia na wysunięte barki i odstające łopatki.

 

 

Yoga dla najmłodszych (ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa).

 

 

Wykonaj ćwiczenia pokazane na obrazkach które zapobiegają wadom postawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Wykonaj kilka razy te ćwiczenia, które pokazane są na filmikach.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

 Wykonaj wszystkie ćwiczenia wypowiedziane w wierszykach.

  

 

 

 Wykonaj ruchy przedstawione na obrazkach.

   " alt="" /> 

  

 

Wykonaj ćwiczenia wzmacniające odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

 

 

 Poćwicz przyjmowanie prawidłowej postawy zgodnie z filmikiem

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=2BQCcIjudZ8&feature=emb_title

 

Gimnastyczna ruletka. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia które wylosujesz.

 

Link: https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

 

 

Wykonaj pozycje skorygowane pokazane na obrazkach

 

 

Wydrukuj grę planszową, zagraj z mamą, tatą lub rodzeństwem i postaraj się wykonać ćwiczenia napisane na planszy.

Potrzebujecie: kostkę do gry i pionki

Zasady:


1. Zaczyna najmłodszy gracz rzucając kostką.
2. Pionek porusza się zgodnie z liczbą oczek na kostce.
3. Należy wykonać zadania, które umieszczone są na
poszczególnych polach.
4. Pole oznaczone piłką - gracz przesuwa się o jedno pole do
przodu.
5. Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze na metę.

 

 

 

Wykonaj ćwiczenia opisane w wierszyku.

 
Ręce w górę, ręce w bok,

Klaśnij, tupnij i zrób skok.

Ręce w dole, ręce w górze,

Palec idzie już na buzie.

Ręce w dole, ręce w bok

Przysiad, podskok, to jest to!

 

2. Wykonaj ćwiczenia rozciągające pokazane na obrazkach.

 

 

Wiosenna gimnastyka dla przedszkolaka

 

 

 

 

ZESTAW ĆWICZEŃ PRZECIW PŁASKOSTOPIU DO WYKONANIA W DOMU

 

Do ćwiczeń potrzebne będą: woreczek (ryżu, kaszy), piłka, krzesło

 

 

Zamień się w zjawiska przyrody i wykonaj zadania.

 

 

 

 

 

Zamień się w zwierzątka pokazane na obrazkach i spróbuj wykonać zadania. 

         

źródło: www.dzieckiembadz.blogspot.com

 

 

ZABAWY I ĆWICZENIA WSPOMAGAJĄCE PRAWIDŁOWY ROZWÓJ STÓP

Wyrzuć bombę 

Potrzebny będzie woreczek ( może być worek ryżu, kaszy itp.) Dzieci siadają w siadzie skrzyżnym i wkładają woreczek w stopy (ćwiczymy bez obuwia). Ich nogi zamieniają się w armatę a woreczek w bombę. Dzieci starają się jak najwyżej wyrzucić woreczek stopami.

 

 Rzuć woreczkiem do celu

Potrzebny będzie woreczek i pojemnik. Dzieci trzymają woreczek w jednej ręce i stają kilka kroków dalej przed postawionym na podłodze pojemnikiem. Zadaniem dzieci jest trafienie woreczkiem do pojemnika. Dzieci starają się rzucać tylko jedną ręką. Kiedy to opanują próbują trafić woreczkiem stopami. Siadają w siadzie skrzyżnym, woreczek wkładają w stopy i starają się wyrzucić woreczek mocno do przodu tak, żeby trafić do pojemnika.