Dla rodziców

Drodzy Rodzice!
Przez wzgląd na nadzwyczajną sytuację, w jakiej się znajdujemy, codziennie będziemy umieszczać na stronie zagadnienia i zadania, które mogą Państwo realizować z dziećmi w domu. Będą to zabawy, zagadki, nauka wiersza, czy propozycja zabaw ruchowych. W miarę możliwości będziemy umieszczać linki to ciekawych stron. Sedecznie zapraszamy do zakładek poświęconych j. angielskiemu, logopedii i gimnastyce korekcyjnej po lewej stronie, gdzie znajdą Państwo kolejne zadania i inspiracje do wykorzystania.

 30.03.2020 r.

Zadanie 1

CELE: usprawnianie narządów artykulacyjnych, rozpoznawanie zwierząt

Naśladujemy odgłosy zwierząt. Rodzic pokazuje obrazek, dziecko naśladuje odgłosy wydawane przez przedstawione zwierzę na karcie.

źródło: https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2018/04/zwierz%C4%99ta1.pdf

Zadanie 2

CELE: rozpoznawanie domów zwierząt wiejskich

Czyj to może być dom? Wspólnie dopasowujemy zwierzę do jego domu.

źrodło: https://pl.pinterest.com/pin/701717185668711912/

Zadanie 3

CEL: rozwijanie aktywnego słuchania

 

Do zabawy możemy przygotować hula-hop, gruby sznurek, czy kawałek materiału. Rodzic czyta wiersz, a dziecko w tym czasie spaceruje (tupiąc) wokół przygotowanego "domku". Słucha uważnie i pokazuje tyle palców ile Na końcu każdej zwrotki Rodzic robi przerwę, a dziecko wskakuje do środka. Wierszyk modyfikujemy w zależności od wybranego zwięrzątka i jego domu; kura- kurnik, świnia- chlew, koń-stajnia, krowa- obora, pies- buda.

 

"Idą sobie kurki" 

Idą sobie kurki dróżką:
Pierwsza kurka tupie nóżką,
Druga kurka tupie nóżką,
Trzecia kurka tupie nóżką.
Potupały, potupały
I w kurniku się schowały.

 

Idą sobie świnki dróżką:
Pierwsza świnka tupie nóżką,
Druga świnka tupie nóżką,
Trzecia świnka tupie nóżką.
Potupały, potupały
I w chlewiku się schowały.

 

Idą sobie konie dróżką:
Pierwszy konik tupie nóżką,
Drugi konik tupie nóżką,
Trzeci konik tupie nóżką.
Potupały, potupały
I w stajni się schowały. Itd.(…)

 

źródło: https://www.przedszkola.edu.pl/w-wiejskiej-zagrodzie-zwierzeta-i-ich-domy---scenariusz-zajec-dla-3-latkow.html?pid=1

 

Inspiracja do samodzielnej pracy

Chętnych Rodziców zapraszamy na stronę https://szaloneliczby.pl/przedszkole/, gdzie znajdą Państwo wiele zadań rozwijających zdolności matematyczne.

 

27.03.2020 r.

Propozycje na wspólne spędzanie czasu i aktywizowanie dzieci

Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Warto zachęcać je do:

  • utrzymania czystości w swoim kąciku (pokoju),
  • przygotowania prostych posiłków razem z rodzicami,
  • wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem,
  • przygotowaniem do snu.

Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy (również tłumaczenie otaczajacych zjawisk), a tym samym wzbogacania ich słownictwa. Ważne jest także znalezienie czasu na czytanie dzieciom i z dziećmi. Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym to m.in.:

  • zabawy przy wspólnym stole- gry planszowe,
  • zabawy i gry zręcznościowe.

źródło: www.men.gov.pl

 

Zadanie 1

CELE: ćwiczenie spostrzegawczości, rozwijanie motoryki małej

Kochani Rodzice, jeśli planujecie w najbliższym czasie robić pranie, zaproście dzieci do wspólnej segregacji odzieży, np. dobierania skarpetek do pary.

 

Zadanie 2

CEL: ćwiczenia w wypowiadaniu się, nazywaniu

Co może służyć do prania i mycia? Dzieci wybierają i uzasadniają.

 

 źródło: https://www.wszpwn.com.pl/wydarzenie/przedszkolny-bank-pomyslow-i-zabaw-pwn-do-edukacji-domowej-i-nie-tylko,468.html?utm_source=newsletter&utm_campaign=20200323_przedszkole&utm_medium=email&utm_term=kl

26.03.2020 r.

Zadanie 1

CEL: utrwalanie higienicznych nawyków

 

Zadanie, które stoi przed nami każdego dnia- dokładne mycie dłoni. Przyłączycie się do liska?

Zadanie 2

CEL: pogłębianie świadomości na temat higieny

Zapraszamy do wspólnego przeczytania książeczki na temat koronawirusa.

Link do książki w formacie pdf:https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_1325b26f2d954d108cbc769afedcadd3.pdf

źródło: https://www.mindheart.co/descargables

 

Jak możemy mu zabobiegać? Przedstawcie swoje pomysły.

Propozycja do samodzielnej pracy

Chętnych Rodziców zapraszamy do skorzystania z oferty ćwiczeń strony internetowej Matzoo.

 

Link do strony:

https://www.matzoo.pl/

 

Na stronie wybieramy zakładkę "zerówka" i klikamy na wybrane zagadnienie z edukacji matematycznej.

 

 

25.03.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozwijanie zmysłu słuchu, rozbudzanie wyobraźni

 

"Wiosenne bazgroły"

Do zabawy zapraszamy rodziców i rodzeństwo. Dla każdego przygotowujemy białą kartę i jedną kredkę. Siadamy przy jednym stoliku i odtwarzamy utwór poniżej. Zamykamy oczy. Każdy rysuje to, co wyobraża sobie podczas słuchania. Na znak rodzica bez otwierania oczu następuje przekazanie kartki. Każdy kontynuuje otrzymany rysunek. Kiedy rodzic zauważy, że wszyscy już przekazali swoje prace następuje wspólne oglądanie powstałych "wiosennych bazgrołów".

 

źródło: www.youtube.com

Zadanie 2

CEL: utrwalanie zdobytej wiedzy

Zapraszamy do odtworzenia umieszczonego poniżej filmu przedstawiającego kwiaty wiosenne.

 

  

źródło:https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Zadanie 3

CELE: doskonalenie umiejętności kodowania, ćwiczenie motoryki małej

źródło: www.fabrykasmyka.pl

24.03.2020 r.

Zadanie 1

CELE: nauka piosenki, rozwijanie zmysłu słuchu

Zapraszamy do wspólnej nauki piosenki o wiośnie.

 

 „Kwiatowa wróżka”  

1. Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle

Tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile

 

Ref.: To wiosna, to wiosna zielona wiosna

         Razem z deszczem, ciepłym deszczem

         Kwiaty nam przyniosła  

 

2. Spytajcie bociana, spytajcie skowronka

Kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach

 

Ref.: To wiosna….

 

3. A może to wróżka co wszystko czaruje

Drzewa, łąki, ogrody kwiatami maluje

 

Ref.: To wiosna….

 

Kliknij i posłuchaj.

źródło: www.youtube.com

Zadanie 2

CELE: pogłębianie wiedzy na temat wzrostu roślin, ćwiczenie sprawności manualnej

źródło: www.dzieckiembadz.pl

Zadanie 3

CELE: obserwacja rozwoju rośliny, dbałość o otoczenie (lekcja praktycznego życia)

Zachęcamy do założenia rodzinnego kącika wiosennych roślinek. Do tego zadania wykorzystujemy, to co mamy w domu, np. żyto, rzeżuchę, cebulę, pietruszkę. Sadzimy, codziennie pięlęgnujemy i obserwujemy efekty swojej pracy.

 

23.03.2020 r.

Zadanie 1


CELE: doskonalenie percepcji słuchowej, koncentracji.
Zachęcamy do zabawy słownej, doskonalącej słuch fonematyczny Szukamy rymów do wiosennych słow. Rodzic/ dziecko wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dzieci/ rodzice podają do nich rymy.
wiosna – sosna, radosna
marzanna- zimowa panna
skowronek – dzwonek
sasanka – pisanka
krokus – hokus-pokus…

 

Zadanie 2

CEL: ćwiczenia aparatu mowy

Zapraszamy do gimnastyki buzi i języka. Rodzic głośno czyta wiersz, dziecko powtarza.

 

Kura

Mała kura złotopiórka

już obiegła pół podwórka.

 

Biega, krzyczy, głośno gdacze,

chyba zaraz się popłacze.

 

"KO-KO-KO, KO-KO-KO!

Zgubiłam swe złote piórko,

 

Jak ja wyjdę na podwórko?

KO-KO-KO, KO-KO-KO?". (...)

 

Zadanie 3

CEL: ćwiczenie motoryki małej.

Pokoloruj obrazek.

Kura

Strona z inspiracjami na zabawę w domu:

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/