Dla rodziców

Drodzy Rodzice!
Przez wzgląd na nadzwyczajną sytuację, w jakiej się znajdujemy, codziennie będziemy umieszczać na stronie zagadnienia i zadania, które mogą Państwo realizować z dziećmi w domu. Będą to zabawy, zagadki, nauka wiersza, czy propozycja zabaw ruchowych. W miarę możliwości będziemy umieszczać linki to ciekawych stron. Sedecznie zapraszamy do zakładek poświęconych j. angielskiemu, logopedii i gimnastyce korekcyjnej po lewej stronie, gdzie znajdą Państwo kolejne zadania i inspiracje do wykorzystania.

 

 

Wszystkim Dzieciom i Rodzicom dziękujęmy za wspólnie spędzony czas. Na nadchodzące wakacje życzymy dużo radości, spokoju, ciepła i przede wszystkim zdrowia aby z nową energią i jeszcze większą motywacją powrócić do swoich obowiązków. Niech ten czas będzie owocny
w doświadczanie i życie w harmonii z naturą. Dzieciom, które wyruszają do szkoły życzymy powodzenia, oraz wszelkich sukcesów.

 

05.06.2020 r.

Zadanie 1

CELE: budowanie swiadomości własnego ciała, rozwijanie zmysłu słuchu

Zachęcamy do utrwalenia piosenki "Tu paluszek, tam paluszek" Wesołych Nutek. Śpiewamy i pokazujemy.

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenia praktycznego życia, doświadczanie

Zapraszamy do przygotowania własnych baniek mydlanych. Przepis i sposób wykonania w nagraniu poniżej.

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia analizatora wzrokowego, kształtowanie pojęcia serii

Połącz piłki od największej do najmniejszej.

 

 

04.06.2020 r.

Zadanie 1

CELE: ćwiczenia artykulacji

 

Zachęcamy do wspólnego przeczytania krótkich wierszyków. Rodzic czyta, a dziecko powtarza najwyraźniej jak potrafi. Do każdego wierszyka są pytania, spróbujcie na nie odpowiedzieć.

 

 

źródło: Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci [nieprzeczytane.pl]

 

Zadanie 2

CELE: doskonalenie umiejętności odczytywania kodu

 

Wykonaj zadanie umieszczone na karcie pracy.

 

Zadanie 3

CELE: rozwijanie umiejętności opisu czynności, zainteresowań

 

Opisz co robią dzieci na obrazkach poniżej? Jakie są twoje zainteresowania?

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/475481673136889070/

 

Dla chętnych 

Zapraszamy do wykonania ćwiczenia "Gdzie ukryły się głoski?" na stronie podanej poniżej.

1. Zaznacz przedmioty, w których ukryła się głoska "a".

2. Zaznacz przedmioty, w których ukryła się głoska "d"

3. Zaznacz przedmioty, w których ukryła się głoska "sz"

W celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania klikamy na zielony znaczek.

Link:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/51c0c8e947b6c8f70d7d06184077b767_/lesson/lesson/index.html

 

03.06.2020 r.

Zadanie 1

CELE: doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, przeliczanie

Zapraszamy do wspólnej zabawy muzyczno ruchowej. Wykonujemy ćwiczenia zgodnie z poleceniami w nagraniu poniżej.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=453s

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenia w rozpoznawaniu zbiorów

Wykonaj polecenia umieszczone w kartach pracy.

źródło: www.gov.pl

 

Zadanie 3

CELE: rozwijanie sprawności manualnych, ćwiczenia prawidłowego nacisku

Zachęcamy do wykonania własnoręcznie zabawki- gniotka. Instrukcja wykonania w nagraniu umieszczonym poniżej.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=2Asv1QetBms

Zadanie * dla chętnych

CELE: utrwalanie umiejętności podziału na sylaby

Wstawiamy tyle kamyków z ilu sylab składają się nazwy poszczególnych elementów. Po wykonaniu zadania klikamy na zielony znaczek i sprawdzamy poprawność naszych odpowiedzi.

Link do zadania: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4fb984bae5477d8f8e7cb2bf0467da09_/lesson/lesson/index.html

 

02.06.2020 r.

Zadanie 1

CELE: budowanie wiedzy na temat różnorodności wśród ludzi

Zapraszamy do zapoznania się z animowanym wierszem „ My Dzieci Świata”  Nagranie zostało przygotowane z okazji Dnia Dziecka przez kanał Bajki Po Polsku. Jakie dzieci zostały wymienione? Skąd pochodzą? Zainteresowani mogą odszukać te miejsca na mapie świata.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=zl_dye03yx0

 

Zadanie 2

CELE: odwoływanie się do wiedzy, ćwiczenia logicznego myślenia

Wykonaj zadanie z karty pracy. Rozpoznajesz dzieci przedstawione na ilustracjach? Spróbuj je nazwać.

 

 

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia analizatora wzrokowego

Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami  w kartach pracy umieszczonych poniżej. Do tego zadania przygotuj komplet kredek.

Układanie kredek

Link: https://drive.google.com/file/d/1WHUJaRRthyh3OkjklzPPTaYNJFaV1_T9/view

 

Zadanie * dla chętnych

CELE: rozwijanie sprawności językowych

Zapraszamy do skorzystania z quizu językowego. W tym quizie utrwalimy znajomość głosek "A", "O", "M", "T" oraz "I".

Link: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/41c031e3059fd5cca6532a791cb559b6_/index.html

 

01.06.2020 r.

Z okazji DNIA DZIECKA życzymy Wam wszystkiego najlepszego! Przyjmijcie od nas serdeczne życzenia:

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=LL0FHAsR8zg

 

Zadanie 1

CELE: rozwijanie aktywności werbalno- muzycznej

Zapraszamy do wspólnej nauki piosenki „Jesteśmy dziećmi”. Tekst i melodia poniżej.

 

Tekst piosenki:

1. Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

 

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

2. Czy mówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

 

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Zadanie 2

CELE: rozbudzanie zainteresowania życiem dawniej

Jak bawiły się dzieci 100 lat temu? Zachęcamy do obejrzenia krótkiego nagrania, z którego dowiecie się o zabawach dzieci sprzed 100 lat. A w co Wy lubicie się bawić?

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia analizatora wzrokowego, ćwiczenia w rozpoznawaniu emocji 

Wykonaj zadanie zgodnie z poleceniem w karcie pracy.

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/796081671606333774/

 

29.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: kształtowanie poczucia rytmu, koordynacji słuchowo- ruchowej

Zapraszamy do ćwiczeń muzyczno- ruchowych. Wykonujemy polecenia zgodnie z piosenką poniżej.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

 

Zadanie 2

CELE: wzmacnianie więzi  emocjonalnych  z rodzicami, rozwijanie sprawności manualnych

Narysuj swoją rodzinę. Co lubicie razem robić? Spróbuj przedstawić to na swoim rysunku.

 

Zadanie 3

CELE: rozwijanie postawy badawczej, rozbudzanie zainteresowania

Przedstawiamy inspirację na eksperymenty z balonami. Zachęcamy całą rodzinę do wspólnego działania. Instrukcje w filmie poniżej.

 

źródło: https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/04/zabawy-z-balonami-10-pomyslow-dla-dzieci/

 

Dla chętnych udostępniamy propozycje ćwiczeń do wykonania samodzielnie w domu:

https://www.biblewise.com/kids/images/fun/fathers-maze.pdf

http://allfreeprintable.com/fathers-day-maze

 

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka Teatr Baj wystawia wirtualnie spektakl „Ja, Maluch i morze”. Zainteresowanych zapraszamy na stronę teatru.

https://teatrbaj.pl/

terminy spektaklu:

30, 31 maja, 1 czerwca godz. 10:00-12:000

 

28.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: doskonalenie koordynacji ruchowej, wykonywanie prostych ćwiczeń

Zapraszamy rodziców i dzieci do wspólnego tańca połamańca. Wykonujemy ruchy zgodnie z poleceniami w nagraniu poniżej.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Zadanie 2

CELE: doskonalenie zdolności plastyczno-technicznych

Zapraszamy do wykonania prezentu dla taty, przybornika na biurko.

 

Potrzebujemy:

Puszka, farba w sprayu, śrubki lub inne metalowe elementy, klej na gorąco

 

Wykonanie:

Pierwszy etap to malowanie puszki. Warto pozostawić ją dzień do wyschnięcia. Następnie puszkę ozdabiamy śrubkami z wykorzystaniem kleju na gorąco.

 

źródło: https://dzieciakiwdomu.pl/2015/06/przybornik-na-biurko-dla-taty.html

 

Zadanie 3

CELE: usprawnianie dłoni, ćwiczenia prawidłowego chwytu, zachęcenie do rozmów o rodzinie

Pokoloruj obrazek przedstawiający rodzinę. Ile osób liczy ta rodzina? Ile osób tworzy twoją rodzinę?

źródło: https://www.edupics.com/coloring-page-fathers-day-i7089.html

 

Zadanie 4

CELE: rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki rąk, utrwalanie kolejności liczb

Połącz punkty w odpowiedniej kolejności. Co przedstawia obrazek? Pokoloruj go.

 

źródło: http://www.connectthedots101.com/worksheet/3271-Father-and-Daughter-dot-to-dot

 

27.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozwijanie sprawności językowej

Zapraszamy do zapoznania się z wierszem „Wesoły tata”. Dzieci uważnie słuchają i opowiadają rodzicom o czym był wiersz, z czego śmiał się tata.

 

„Wesoły tata” – P. Pollak

 

Mój tata jest niepoważny,

Ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

Wciąż rosnę !

On mówi:

Skąd, ty malejesz !

Nie lubisz kaszy na mleku,

Zostawiasz ser i warzywa,

Więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

Tylko cię wciąż ubywa !

Staniesz się taki malutki,

Że w krasnoludka się zmienisz,

Będziesz  się kąpać w akwarium

I drzemać w mojej kieszeni.

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

Tylko z chomikiem lub z myszką.

Ja na to:

dobrze, tato,

jutro na obiad zjem wszystko.

Ale ty razem ze mną

Chrup marchew i sałatę,

Bo jak się zmienię w zająca,

Chcę mieć zająca tatę.

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie umiejętności opisu, wyrażanie miłość i przywiązania poprzez wykonanie portretu

Jaki jest twój tata? Ja spędzasz z nim czas? Narysuj jego portret w ramce poniżej.

 

 

Zadanie 3

CELE: budowanie relacji z tatą, ćwiczenia motoryki dużej

Zapraszamy dzieci i tatusiów do wspólnej gimnastyki. Wykonujemy ćwiczenia zgodnie z poleceniami w nagraniu.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ySzqne9EatU

 

Chętnych zapraszamy do ćwiczeń rozwijających sprawność językową:

Link: https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/OdszukajLiteryRodzina.pdf

 

26.05.2020 r.

Z okazji Dnia Matki, wszystkim Mamom składamy najserdeczniejsze życzenia!

 

Zadanie 1

CELE: rozwijanie analizatora słuchowego, nauka tekstu piosenki

Zapraszamy do wspólnej nauki i  zaśpiewania piosenki „Kocham Cię Mamo” Arki Noego. Tekst i nagranie z wykonaniem dzieci umieszczamy poniżej.

 

KOCHAM CIĘ MAMO!

 

Kiedy byłam jak kropelka,

czułam serca Twego bicie.

I wiedziałam jak jest wielka

miłość, która daje życie.

ref.: Kocham Cię,kocham Mamo,

wiem, że Ty czujesz to samo!

 

Kiedy byłam jak kwiatuszek

"mama" głośno powiedziałam.

słów rozwinął się kłębuszek,

które bardzo pokochałam.

 

ref.: Kocham Cię, kocham Mamo...

 

Kiedy będę bardzo duża,

to przytulę Mamo Ciebie.

I zawołam: -żadna burza

nie oddali nas od siebie!

 

ref.: Kocham Cię, kocham Mamo...

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ca4JNLz2CR0

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenie umiejętności wypowiadania się, opisu, odwzorowywania

Narysuj w ramce swoją mamę. Pod ramką napisz jej imię.

 

Zadanie 3

CELE: wspomaganie logicznego myślenia

Dokończ korala dla mamy wg. wzoru.

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751815649969/

 

Zadanie 4*

Mocno przytulamy swoje mamy!

 

25.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: ćwiczenia w wypowiadaniu się, uważne słuchanie

Zapraszamy do przeczytania wiersza „Mama” Doroty Gellner. Dzieci uważnie słuchają i po wysłuchaniu opowiadają jaka jest mama w wierszu. 

 

„Mama” – Dorota Gellner

 

Za szybą wieczór, tu światło wokół

I lampy palą się na ścianach

Jasny jest pokój, złoty jest pokój

Bo obok siedzi mama 

Mama jak uśmiech, jak dobre słowo

Mama jak cisza i jak muzyka

Basia w łóżeczku wsłuchana w ciszę

Niebieskie oczy przymyka

 Wiatr za oknami gałęzie trąca

Cichutko jak najciszej

Basia w łóżeczku już jest śpiąca

Lecz granie wiatru słyszy

 I wchodzi w ogród kolorowy

Gdzie dziwne kwiaty, dziwne drzewa

I teraz nie wie czy to ptaki

Czy to jej mama śpiewa.

 

Zadanie 2

CELE: budowanie więzi z mamą, usprawnianie pracy mięśni

Do tego ćwiczenia Dzieci zapraszają Mamy. Dzieci przechodzą do pozycji siedzącej. Kołyszą się w dowolne strony (na boki, w przód, w tył).Zgodnie z rytmem recytacji przez Mamę wiersza.

 

B. Forma:

Kołyska Raz w jedną,

raz w drugą kołyszę się stronę.

Zamykam, zamykam swe oczy zmęczone.

Na boki, na boki, powoli, powoli,

kołysać się może każdy do woli. 

 

Zadanie 3

CELE: doskonalenie umiejętności plastyczno- technicznych

Propozycja prezentu na DZIEŃ MAMY.

 

Potrzebujemy:

Patyczki do uszu, klej, papier zielony i wybrany kolor na środek kwiatka, rolkę po papierze toaletowym, nożyczki

 

Wykonanie:

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/359302876515410281/

 

Zadanie 4

CELE: ćwiczenia w rozpoznawaniu cyfr i ich kolejności

Połącz punkty w odpowiedniej kolejności aby powstał tulipan.

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/436849232603275067/

 

W dniach 18-22.05.2020 r. zapraszamy do zakładki Jan Paweł II, gdzie będą pojawiały się ciekawostki, cytaty i zadania dla dzieci.

 

15.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozwijanie analizatora słuchowego

Zapraszamy do wysłuchania piosenki umieszczonej poniżej. O czym jest?

 

 

źródło:https://www.youtube.com/watch?v=_uJ4HB68w18

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenia w rozpoznawaniu narzędzi do pracy w ogrodzie

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751815272700/

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia buzi i języka

Zapraszamy do gimnastyki buzi. Wykonujemy ćwiczenia zgodnie z poleceniami.

 

Robaczek w ziemi

Robaczek zakopał się w ziemi i kręci się w kółko –robienie językiem kółek miedzy zębami a wargami przy zamkniętych ustach

Robaczek szuka wyjścia na powierzchnię ziemi – wypychanie policzków językiem (przy zamkniętych ustach)

Robaczek powoli wychodzi z podziemnego tunelu – powolne wysuwanie języka na zewnątrz i sięganie nim do brody

Robaczek bawi sie w chowanego – naprzemienne wysuwanie i chowanie języka

 

Zadanie 4*

CELE: doskonalenie umiejętności praktycznych

 

W miarę możliwości zachęcamy do zasadzenia rośliny w ogrodzie lub na balkonie z wykorzystaniem narzędzi niezbędnych do pracy w ogrodzie.

Poniżej nagranie jak zrobił to chłopiec o imieniu Maks:

 

Link:https://www.youtube.com/watch?v=njB7W8_D_10

 

Propozycja ćwiczeń dla dzieci z grupy VI 

https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2020/03/Prace_w_ogrodzie_logopestka.pl_.pdf

 

14.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: doskonalenie rytmizacji, reagowanie na polecenia muzyczne

 

Zachęcamy do udziału w zabawie muzycznej z nagraniem umieszczonym poniżej. Wykonujemy polecenia p. Sebastiana i reagujemy na zmiany w rytmie.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=_MJUccU_vp4

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie umiejętności technicznych

 

Przedstawiamy propozycję na pracę plastyczną z wykorzystaniem starych płyt CD.

Potrzebne będą: płyty CD, kolorowe kartki, klej, nożyczki, ozdoby na muszlę ślimaka (w zależności czym dysponujemy w domu). Z kolorowego papieru wycinamy nogę ślimaka, doklejamy czułki, oczy lub wyklejamy szablon umieszczony poniżej. Następnie ozdabiamy przygotowanymi materiałami muszlę- płytę CD. Na końcu przyklejamy tak ozdobioną płytę na nodze naszego ślimaka.

 

Szablon:

 

Przykładowa praca:

źródło: https://www.przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl/grupa/przedszkole/2019-2020/grupa-i-jezynki/page/5/

 

Zadanie 3

CELE:ćwiczenia analizatora wzrokowego

 

Dokończ rytmy zgodnie z zasadą.

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751815252618/

 

13.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozwijanie sprawnosci językowych, rysowanie zgodnie z poleceniem

Rysowany wierszyk- ŚLIMAK

Do zadania przygotowujemy kartkę i kredki. Rysujemy zgodnie z treścią wiersza. Rysujemy i powtarzamy tekst.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=vEiJP0v3xF4

 

Zadanie 2

CELE: obserwacja pośrednia, zapoznanie z budową ślimaka

Zapraszamy do wspólnej obserwacji ślimaka winniczka. Zwracamy uwagę na jego wygląd; budowa, kolor, oraz zachowanie; co robi jak się czegoś boi? 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=OwVOVVOSzsU

Budowa ślimaka winniczka

 

Zadanie 3

CELE: usprawnianie dłoni, ćwiczenia analizatora ruchowo- wzrokowego

źródło: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rysuj-po-linii-slimaki/

 

Zadanie 4

CELE: ćwiczenia prawidłowego oddychania

Zapraszamy do ćwiczenia oddechowego. Przygotowujemy lekką książkę dla dziecka. Dziecko kładzie się na plecach, a rodzic kładzie mu delikatnie na brzuchu książkę. W tym ćwiczeniu ważne jest aby dziecko prawidłowo oddychało: wdech nosem- wydech ustami. Podczas tego zadania możemy sobie wyobrazić, że leżymy pośród traw na łące, a nad naszymi głowami kołyszą się kwiaty.

 

Poniżej przedstawiamy propozycję ćwiczeń do samodzielnego wykonania.

Propozycja ćwiczeń: https://drive.google.com/file/d/0B3GgUZgGypjiRWRXNFdtcmd5MlE/edit

 

12.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: wzbogacanie wiedzy na temat ekosystemu- ogrodu

 

Zapraszamy do wirtualnego spaceru po ogrodzie. Jak wygląda ogród? Kto w nim mieszka i jaką pełni rolę? 

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo&t=159s

 

Zadanie 2

CELE: angażowanie logicznego myślenia, nazywanie 

 

Połącz w pary obrazki. Potrafisz nazwać co przedstawiają?

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751814937402/

 

Zadanie 3

CELE: relaksacja, reagowanie na bodźce

 

Przedstawiamy propozycję masażyka relaksacyjnego. Dziecko siada plecami do rodzica. Rodzic czyta tekst i wykonuje jednocześnie czynności z nawiasów.

 

IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE

Idzie pani: tup, tup, tup, [Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, [delikatnie stukamy zgiętym palcem]

skacze dziecko: hop, hop, hop, [naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]

żaba robi długi skok. [z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu, [dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]

kropi deszczyk: puk, puk, puk, [delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup, [Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]

a grad w szyby łup, łup, łup. [lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]

Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]

wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]

pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]

Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]

 

źródło:  M. Bogdanowicz; „Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki”.

 

11.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: wzbudzenie zainteresowania dziecięcą literaturą

 

 

Zachęcamy do zapoznania się z animacją wiersza Jana Brzechwy „Żuk”.

Do kogo przyszedł żuk?

O co prosił biedronkę?

Dlaczego biedronka się nie zgodziła?

Jaka płynie nauka dla żuka?

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=g3UGMDi1ejI

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenia w przeliczaniu

 

Wskaż biedronkę, na której znajduje się wyznaczona liczba kropek po lewej stronie tabeli.

 

 

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751814937420/

 

Zadanie 3

CELE: usprawnianie motoryki małej

 

Pokoloruj mandalę.

 

źródło: http://minha-heranca.blogspot.com/2015/02/mandalas-da-criaacao-de-deus-para.html?m=1

 

08.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: wykonywanie prostych ćwiczeń

Zapraszamy do gimnastyki z żabą. Wykonuj ćwiczenia wymienione w wierszu.

 

Poćwicz z żabką!

Żabka jeszcze ze mnie mała,

gimnastyczka zaś wspaniała!

Podnieś ze mną rączki w górę,

wnet dotkniemy każdą chmurę.

Teraz zróbmy skłonik w dół,

byśmy zgięli się na pół.

Podskocz ze mną raz i dwa,

wiem, że Ci się uda!

Bo ruch zawsze jest na zdrowie,

kum, kum, kum, tak Ci ja powiem.

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie logicznego myślenia

 

Zapraszamy do sudoku. Waszym zadaniem jest dobranie tak obrazków, aby nie powtarzały się ani w pionie ani w poziomie. Skorzystajcie z obrazków poniżej planszy.

 

źródło:https://pl.pinterest.com/pin/733312751814972932/

 

Zadanie 3 

CELE: ćwiczenia w określaniu stosunku przestrzennego

Gdzie jest żaba?  Odpowiedz stosując określenia takie jak; W, ZA, NA, OBOK, POD, PRZED.

 

07.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: ćwiczenia dłoni

Przedstawiamy propozycję zabawy paluszkowej. Rodzic głośno czyta tekst a dzieci wykonują ćwiczenia zgodnie z poleceniami w nawiasach.

 

Niezapominajki- zabawa paluszkowa

 

Niebieskie kwiatuszki dziś się rozwinęły (dzieci zaciskają dłonie w pięści, a następnie je otwierają)

I Pani Wiośnie się pokłoniły (prostują dłonie i uginają je w nadgarstkach)

Żółtym oczkiem na świat patrzą (tworzą kółko z palca wskazującego i kciuka, przykładają je do oka)

Może motyla dziś zobaczą? ( stykają dłonie w nadgarstkach i poruszają palcami)

 

źródło: M. Nowak, Bliżej przedszkola

 

Zadanie 2

CELE: pobudzanie półkul mózgowych

 

ĆWICZENIA KINEZJOLOGICZNE USPRAWNIAJĄCE PRACĘ OBU PÓŁKUL MÓZGOWYCH

To ćwiczenia w formie zabawy, które jednocześnie usprawniają pracę mózgu. Zabawa polega na  pokonywaniu trasy ( narysowanego na kartce wzoru ) oburącz od kropki do kropki.

 

Potrzebne będą :

-arkusze jednobarwnego papieru w formacie A4 ( najlepiej białego),

-dwie plastikowe nakrętki z butelek, każda w innym kolorze,

-dwa flamastry w kolorze nakrętek,

-pomoc rodziców lub starszego rodzeństwa w narysowaniu wzorów.

 

  

 

źródło: www.dobrzesiebaw.pl

 

Zadanie 3

CELE: rozwijanie estetyki, pobudzanie twórczego myślenia

Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej „Motyle na łące”.

Link do wykonania: https://www.youtube.com/watch?v=wuIXb58fQBA

 

Do tego zadania potrzebujemy kartonu, pasteli, farb (najlepiej plakatowych), oraz zmywaka do naczyń. Na kartce rysujemy długą, zieloną trawę. Zmywak związujemy sznureczkiem, bądź gumką recepturką w połowie. Miękką stronę pokrywamy farbą. Kolory wybieramy wg. własnego uznania. Tak przygotowaną matrycę odbijamy na kartce.

 

06.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla

Zapraszamy na krótki film o życiu motyla. Zwróćcie uwagę jak wygląda na początku, czy od razu ma piękne skrzydła?

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ocWgSgMGxOc

 

Zadanie 2

CELE: utrwalanie wiedzy, doskonalenie umiejętności manualnych

Wytnij obrazki z przedstawionymi stadiami życia motyla. Przyklej je w odpowiedniej kolejności w ramkach z cyframi 1-4.

 

źródło:https://pl.pinterest.com/pin/733312751814937891/

 

Zadanie 3

CELE: usprawnianie motoryki małej, kodowanie (ćwiczenia w rozpoznawaniu liter)

1. Rysuj po śladzie. Pokoloruj motyla.

 

źródło: https://www.mjakmama24.pl/edukacja/edukacja-wczesnoszkolna/rysowanie-po-sladzie-szlaczki-do-wydruku-aa-Tb9C-sixn-FcQW.html

 

2. Dla grupy VI. Pokoloruj zgodnie z poleceniem na karcie pracy.

 

źródło: http://dzieci-i-wiosna.blogspot.com/2013/04/juz-wiosna-leca-motyle-motyle-inaczej.html

 

Dla zainteresowanych

ciekawostki o motylach: https://www.focus.pl/artykul/9-zaskakujcych-cech-motyli

05.05.2020 r.

Zadanie 1

CEL: ilustrowanie ruchem

 

Zapraszamy do  wspólnej nauki piosenki „ Na majowej łące” Dzieci podczas śpiewania naśladują; świerszcze- granie na skrzypcach , żaby- skoki, bociany- stanie na jednej nodze.

 

Cyk, cyk, cyk, cyk

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak świerszcze zaśpiewamy mamom.

 

Kum, kum, kum, kum

Nutkę taką samą zaśpiewamy tatom

Tak jak żabki zaśpiewamy tatom.

 

Kle, kle, kle, kle

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak boćki zaśpiewamy mamom

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=cb0dNXPEYoc

 

Zadanie 2

CELE: przeliczanie w zakresie 6, ćwiczenia spostrzegawczości

Przelicz mieszkańców łąki. Wyniki zapisz w kołeczkach poniżej obrazków.

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751814937883/

Zadanie 3

 CELE: ćwiczenia analizatora wzrokowego

Dobierz w pary takie same obrazki. Spróbujesz je nazwać?

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/733312751814938054/

 

04.05.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozwijanie zmysłu słuchu, wzbudzenie zainteresowania

 

Klikamy na nagranie poniżej i zamykamy na chwilę oczy. Skąd mogą pochodzić takie odgłosy? Otwieramy oczy i obserwujemy, co to za miejsce.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

 

Zadanie 2

CELE: bogacenie i utrwalenie wiadomości na temat łąki

 

Rodzic czyta, a dziecko zgdauje o kim jest zagadka.

 Zagadki o mieszkańcach łąki:

 

W czerwonych butach po łące chodzę.

Czasem przystanę na jednej nodze.

Łypnę okiem, przekrzywię głowę.  

Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

 

Tu cytrynek, tam paź królowej.

Wszędzie piękne, kolorowe.

Lekko unoszą się nad łąką.  

Gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie.

Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba) 

 

W kropki mam spódnicę,

chętnie zjadam mszyce. (biedronka) 

 

Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,

Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

 

Ma żółte i czarne paseczki,

lata nad łąką i głośno bzyczy

kiedy grzeje słonko. (pszczoła) 

 

Nie liść – a na łące i zielony.

Nie zegar – a cyka jak szalony.

Nie w stajni skacze wolny.

Już wiem! – to …. (konik polny)

 

Zadanie 3

CELE: obserwacja przyrody, relaksacja

 

W miarę możliwości i z zachowaniem obowiązujących obostrzeń dot. bezpieczeństwa zachęcamy do krótkich obserwacji przyrodniczych na łące. Po przyjściu do domu rysujemy, bądź notujemy co ciekawego zauważyliśmy podczas pobytu na łące.

 

Dla tych, którzy nie mogą wybrać się na łąkę zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego. Link umieszczamy poniżej.

Film edukacyjny o łące: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

 

30.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: budowanie tożsamości narodowej, utrwalenie symboli narodowych

 

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu "Polak mały". Jakie symbole narodowe zostały wymienione w nagraniu?

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie kreatywnego myślenia, doskonalenie umiejętności technicznych

 

Zachęcamy do kreatywnego wykonania flagi Polski. Poniżej pokazujemy propozycję wykonania. 

 

 

 

źródło:https://pl.pinterest.com/pin/42362052729856767/

Zadanie 3

CELE: przeliczanie w zakresie 5, rozwijanie spostrzegawczości

 

Wykonaj zadania z karty pracy.

 

źródło:https://rodzicielskieinspiracje.pl/polska-darmowe-karty-pracy-dla-przedszkolakow/

 

Inspiracje na domowe zajęcia:

Zainteresowanym historią udostępniamy krotki film edukacyjny na temat Konstytucji 3 maja (Fundacja Uniwersytet Dzieci)

Link:https://www.youtube.com/watch?v=-GBAolHelHs&t=105s

Poropozycja zabaw rozwijających zmysły

Link:https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-zabawy-rozwijajace-zmysly-w-czasach-kwarantanny-zostanwdomu,nId,4450378

Zainteresowanych muzyką zapraszamy na stronę internetową Teatru Wielkiego, gdzie został przygotowany Poranek muzyczny- instrumenty perkusyjne

Link: http://vod.teatrwielki.pl/teatr-wielki-dla-malych/

 

29.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: maszerowanie do rytmu, rozwijanie sprawności ruchowej

 

Zapraszamy do wspólnej gimnastyki. Wykonuj ćwiczenia zgodnie z poleceniami w nagraniu poniżej.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=3_oZrVBfnhA

 

Zadanie 2

CELE: utrwalenie wiedzy na temat barw ojczystych

 

Zachęcamy do zapoznania się z wierszem poniżej. Jakie barwy występują na naszej fladze i co oznaczają? 

 

„Barwy ojczyste”  Cz. Janczarski

 

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość,

biel - serce czyste.

Piękne są nasze

barwy ojczyste.

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia spostrzegawczości

 

Wykonaj zadania z karty pracy.

źródło: zasoby własne

 

28.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: nabywanie świadomości narodowej, zapoznanie z legendą

 

Zapraszamy do zapoznania się z legendą o powstaniu Państwa Polskiego J. Bednarek.

Jak nazywali się bracia?

Co spodobało się Lechowi i jak nazywał się kraj, który założył?

Jakiego ptaka wybrał na godło państwa?

 

Było to dawno temu. Tu, gdzie dziś jest Polska, rosły gęste lasy. Trzej bracia, Lech, Czech i Rus, wyruszyli w poszukiwaniu miejsc na swoje osady. Pewnego dnia dotarli do wzgórza, na którym stał ogromny dąb. W jego konarach uwił gniazdo orzeł. Gdy usłyszał rżenie koni, wzbił się w powietrze. Biały ptak na tle czerwonego zachodu słońca wyglądał naprawdę pięknie. Lech zawołał braci i powiedział: Ten ptak jest znakiem, na który czekałem. Podoba mi się tutaj, ziemia jest żyzna, las pełen zwierząt. W tej okolicy chcę zbudować swój gród. I tak się stało. Bracia się rozdzielili. Czech pojechał na południe, a Rus na wschód. Lech, w miejscu, w którym zobaczył orła, założył gród nazwany Gnieznem. Na godło zaś wybrał właśnie orła.

 

Dla zainteresowanych wersja multimedialna legendy:

https://www.youtube.com/watch?v=VI-puLMa7X4

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenia analizatora wzrokowego, wypowiadania się

 

Poniżej przedstawiamy godło Polski. Jak zmieniało się na przestrzeni lat? Jak wygląda teraz? Opisz je własnymi słowami.

 

źródło: https://docplayer.pl/5317530-podrecznik-do-szkoly-podstawowej-klasa-czesc-4.html

 

Zadanie 3

CELE: rozwijanie umiejętności kodowania, usprawnianie dłoni

 

 

źródło: https://www.pinterest.com.au/pin/733312751814653813/

 

Zapraszamy do wirtualnego zwiedzania Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie:

http://muzeumgniezno.pl/pl/wirtualny-spacer?

 

Dla zainteresowanych kolorowanki historyczne w linku poniżej:

http://muzeumgniezno.pl/fotki/files/files/aktualnosci/2016-04/Kolorowanki.pdf

 

27.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozbudzenie zainteresowania krajobrazami Polski

 

Zapraszamy do wirtualnej podróży po naszej pięknej ojczyźnie. Rozpoznajecie poszczególne krajobrazy?

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=YCelkqmkxMs

 

Zadanie 2

CEL: rozwijanie aktywności muzycznej

 

Zachęcamy do wspólnego zaśpiewania piosenki "Jestem Polakiem". Spróbujcie zapamiętać wymienione w utworze nazwy miast.

 

Link do tekstu piosenki: https://ising.pl/niezwykle-lekcje-rytmiki-jestem-polakiem-r9wwp3-tekst

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia orientacji w przestrzeni

 

Przedstawiamy propozycję ćwiczenia „Stopy” B. Formy. Do tego zadania będą nam potrzebne szablony dłoni i stóp  wycięte z  folii samoprzylepnej lub papieru. W różnych miejscach przyklejamy na podłodze pary stóp i dłoni. Dzieci poruszają się omijając przyklejone emblematy. Na ustalony znak (np. klaśnięcie rodzica, rodzeństwa- dla dłoni, tupnięcie- dla stóp) oznacza ustawienie stóp na stopach, ułożenie dłoni na dłoniach.

Zabawa może mieć kilka wersji:

1. stanie tylko na "stopach" zielonych, niebieskich, itd.;

2. ułożenie dłoni tylko na "dłoniach" niebieskich, zielonych, itd.;

3. marsz po "stopach" bez względu na kolor.

 

źródło: http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_3_00196_OP&k=k0205&d=zab

 

 

24.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: usprawnianie czynności manualnych, rozwijanie myślenia technicznego

Zapraszamy do stworzenia żółwia z butelki po wodzie. Postępuj zgodnie z instrukcją na nagraniu.

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=lR4GHErcCdw

Zadanie 2

CELE: kształtowanie postawy proekologicznej, wzbudzanie poczucia odpowiedzialności za posiadane rzeczy

EKO- ZADANIE: Sprawdź stan swoich zabawek. Wspólnie z rodzicami napraw te, które tego wymagają.

 

Zadanie 3

CELE: rozwijanie myślenie przyczynowo skutkowego, zdobywanie umiejetności tworzenia narracji

Ułóż obrazki we właściwej kolejności. Opowiedz powstałą historyjkę własnymi słowami.

 

Zadanie 4*

CEL: ćwiczenia umiejętności praktycznych

Rośliny to nie tylko ozdoby ale także źródło tlenu. Zachęcamy do wspólnego zasadzenia wybranej przez siebie roślinki. 

 

Inspiracja do samodzielnej pracy. Pomysły na zabawki z recyklingu.

Link: https://www.jaskoweklimaty.pl/zabawki-z-butelek-zrob-to-sam/

Link: http://www.twojediy.pl/16-zabawek-dla-dzieci-z-rolki/

 

23.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

Zapraszamy do gimnastyki razem z nagraniem poniżej. "Kreślimy kółeczka".

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Fm3ee-O7H7w

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie postawy proekologicznej, włączanie do akcji ochrony środowiska

EKO- ZADANIE: Sprawdź czy w domu nie znajdują się kartki, których nie można użyć ponownie, np. rysując na ich odwrocie.

 

Zadanie 3

CELE: pobudzanie kreatywnego myślenia, stwarzanie możliwości do recyklingu

Zaprojektuj torbę na zakupy. Do tego zadania można wykorzystać wydrukowaną kolorowankę, bądź jeśli mamy torbę papierową. Ozdabiamy je wg. naszych pomysłów.

      

 

źródło: www.allegro.pl, https://www.dla-dzieci.com.pl/kolorowanki/obrazki_do_dokonczenia-Obrazki_do_dokonczenia__torba_papierowa.html

 

Zadanie 4*

CELE: ćwiczenia logicznego myślenia, analizatora wzrokowego

W każdym rzędzie wskaż te rzeczy, które twoim zdaniem nie pasują do pozostałych. Wyjaśnij dlaczego.

źródło: www.pwn.pl

 

22.04.2020 r.

CELE: wzbudzenie zainteresowania zagadnieniami przyrodniczymi

 

Dzisiaj obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu obrazującego jak piękna i pełna różnorodności jest nasza planeta. Pamiętajmy aby zawsze o nią dbać.

źródło: https://www.youtube.com/watch?time_continue=317&v=SWELdS1fG_E&feature=emb_title

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie postawy proekologicznej, włączanie do akcji ochrony środowiska

EKO- ZADANIE: Oszczędzaj światło. Sprawdź, czy przypadkiem nie świeci się w pomieszczeniu, w którym nikt nie przebywa.

 

Zadanie 3

CELE: ćwiczenia motoryki małej, rozwijanie zmysłu dotyku

 

Do tego zadania potrzebujemy wydrukowanego, bądź odrysowanego szablonu Ziemi, plasteliny; niebieskiej i zielonej. Na przygotowanym szablonie rozprowadzamy plastelinę. Tam gdzie lądy- plastelina zielona, wody- plastelina niebieska. Której plasteliny użyliśmy najwięcej?

 

 

Inspiracje do samodzielnej pracy:

Dla zainteresowanych udostępniamy propozycje prezentacji z ciekawostkami na temat Ziemi:

link:https://www.youtube.com/watch?v=PwgltjsTpio

link:https://www.youtube.com/watch?v=TIfqIuESi8g&t=1154s

 

 

21.04.2020 r. 

Zadanie 1

CELE: ćwiczenia warg i języka, wspomaganie prawidłowej artykulacji

Rodzic czyta głośno tekst opowiadania i prezentuje ćwiczenia podane w nawiasie. Dzieci powtarzają ich sposób wykonania.

Jak przetwarza się odpady? Magdalena Ledwoń

Opowiadanie logopedyczne

Każde dziecko w swoim domu segreguje śmieci. Do innego pojemnika wrzuca plastik i metal (wypychanie językiem prawego, potem lewego policzka), do innego papier (wypychanie językiem przestrzeni między górną wargą a zębami), a do jeszcze innego szkło (wypychanie językiem przestrzeni między dolną wargą a zębami).  Kiedy kosze są pełne, wtedy przyjeżdżają śmieciarze i zabierają posegregowane śmieci ciężarówką do sortowni (naśladowanie warczenia silnika ciężarówki). Tam śmieci rozkłada się na różne taśmy (kilkukrotne wystawianie języka i chowanie go z powrotem do buzi).  Śmieci wędrują do maszyn, które je rozdrabniają na małe elementy (otwieranie i zamykanie buzi wyszczerzonej w uśmiechu). Plastik, metal lub szkło trafiają do wielkich pieców, w których zamienia się je na gorącą masę (gwizdanie, niczym czajnik z wrzącą wodą lub wypuszczanie powietrza przez dzióbek z warg). Masę przelewa się do foremek, z których powstają nowe słoiki, puszki lub butelki. Papier natomiast miesza się z wodą (oblizywanie językiem ust), a z powstałej w ten sposób masy wytwarza się papier makulaturowy.

źródło: płyta PC- bliżej przedszkola

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie postawy proekologicznej, aktywizowanie na rzecz ochrony środowiska

EKO- ZADANIE: Segreguj odpady. Sprawdź, czy śmieci w domu są wyrzucane do właściwych pojemników.

 

Zadanie 3

CEL: pogłębienie wiedzy na temat segregacji odpadów

Otocz żółtą pętlą wszystkie odpady, które powinny trafić do żółtego kontenera przeznaczonego na plastik i tworzywa sztuczne, a niebieską pętlą otocz wszystkie odpady, które powinny trafić do niebieskiego kontenera przeznaczonego na papier.

 

 

źródło: https://www.pinterest.com.au/pin/733312751814411638/

 

20.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozbudzanie zainteresowania potrzebami środowiska, interpretacja słowno- ruchowa

Zapraszamy do wspólnej nauki piosenki "Duszki, duszki" D. Gellner. Przysłuchajcie się uważnie co robią tytułowe duszki? Spróbujcie pokazać za pomocą ruchu ich działania.

 

Tekst piosenki:

1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: - Nie śmieć więcej!

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

Nagranie:

 

Zadanie 2

CEL: rozwijanie postawy proekologicznej

EKO- ZADANIE: Oszczędzaj wodę. Podczas czynności higienicznych i porządkowych używaj tylko tyle wody, ile jest niezbędne.

Zadanie 3

CELE: kodowanie, ćwiczenia motoryki małej

 

źródło: https://www.facebook.com/fabrykasmyka/

 

17.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: uświadamianie pomocy innym, ćwiczenia w analizie i syntezie wzrokowo-słuchowej wyrazów

Zapraszamy do zapoznania się z książką "Doktor Ola" Wydawnictwa Edukacyjny Egmont. Kim jest dziewczynka i komu pomaga?

Link do książki w formie pdf. załączamy poniżej. 

Link do książki: https://czasdzieci.pl/pliki/ro_zal/Doktor_Ola_SCPBOX01_IN.pdf

 

 

Zadanie 2

CELE: rozwijanie spostrzegawczości 

 

Dopasuj plaster do odpowiedniego cienia.

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/434456695283390966/

 

 

Inspiracja do samodzielnej pracy

Dla tych, którzy lubią wspólnie majsterkować mamy propozycję na ciekawe zabawy

Link: https://www.youtube.com/watch?v=fwgriL9rApA

 

16.04.2020 r.

Zadanie 1

Cele: utrwalanie zasad zdrowego odzywiania, zachęcanie do dbania o swoje zdrowie

 

Przeczytajcie wspólnie wiersz. Co musimy jeść aby być zdrowym? A czego powinniśmy unikać w naszej diecie?

 

„Dla każdego coś zdrowego”-  S. Karaczewski

 

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,
jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny,
to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem,
zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny,
połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata,
w witaminy jest bogata!
Mleko, jogurt, ser, maślanka –
to jest twoja wyliczanka!
Chude mięso, drób i ryba
to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny, owocowy,
kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie,
ten sam sobie skraca życie!

 

Zadanie 2

CELE: rozbudzanie zainteresowania zdrowymi nawykami

 

Zaprojektuj zdrowy obiad. Narysuj na talerzu, to co jest niezbędne dla naszego zdrowia. Zachęcamy również do wspólnego przygotowania posiłku.

 

źródło:  https://pl.pinterest.com/pin/374432156522319311/ 

Zadanie 3

CEL: budowanie świadomości w odżywianiu

 

Pokoloruj zdrowe produkty.

 

 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/531776668498102545/

 

Ruch to zdrowie, dlatego zachęcamy do przygotowanych specjalnie zajęć wf.

Link: https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/porady/news-wf-dla-dzieci-w-domu-czyli-zabawa-w-sportowym-rytmie-wideo,nId,4443124

 

15.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: rozwijanie motoryki dużej, aktywne słuchanie

Zapraszamy do wspólnej gimnastyki zgodnie z poleceniami w nagraniu poniżej.

 

 

Zadanie 2

CELE: poznanie wielozmysłowe

 

Do tego zadania wybieramy ulubione warzywa i owoce. Wspólnie przygotowujemy je aby były gotowe do spożycia. Te same owoce i warzywa rysujemy na kostce, której szablon znajduje się w linku poniżej. Tak przygotowaną kostę wycinamy i sklejamy. Rzucamy kostką i wybieramy owoc lub warzywo, które nam wskazuje. To ćwiczenie możemy wykonywać również z zamkniętymi oczami. 

 

https://jimdo-storage.global.ssl.fastly.net/file/7e844159-d4fc-49e2-b9c3-0e3efa216f1d/Kostka%20-%20szablon.pdf

 

 

Przedstawiamy pomysł na zabawę matematyczną do wykorzystana dla całej rodziny. Dokładny opis gry na stronie poniżej.

Link:https://edukreatornia.wordpress.com/2020/03/17/na-straganie/#more-1776

 

14.04.2020 r.

Zadanie 1

CELE: utrwalanie nazw owoców, wzbudzenie zainteresowania

Zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego o owocach. Jakie owoce występują na nagraniu?  Zachęcamy do doświadczania owoców dostępnych w naszych domach.

 źródło: https://www.youtube.com/watch?v=b0agzBeT0p8

 

Zadanie 2

CELE: ćwiczenia w myciu owoców, krojeniu, obieranie (lekcje praktycznego życia)

SAŁATKA OWOCOWA

Proponujemy rodzinne przygotowanie sałatki owocowej. Dzieci wspólnie z rodzicami wybierają owoce. Następnie dokładnie myją, obierają i kroją. Które z wybranych owoców smakują wam najbardziej?

 

Zadanie 3

CELE: rozróżnianie owoców i warzyw

Chętnych zapraszamy do pracy z propozycjami ćwiczeń na poniższej stronie.

https://panimonia.pl/2019/03/11/owoce-i-warzywa-karty-obrazkowe-i-zadania/#jp-carousel-5253

 

Propozycja do samodzielnej pracy. Łamigłówki dla chętnych. Zapraszamy do odwiedzenia strony podanej poniżej.

http://terapiapl.blogspot.com/2019/01/wykreslanka-owoce-i-warzywa.html